Gå till innehåll

Bra med svamp!!


Rekommenderade inlägg

Mycket intressant. Jag har alltid sett svampar som en vital del av våra rev, och försöker alltid se till att det finns miljöer som passar dem, och har alltid haft gott om svamp i mina kar, ofta så mycket att de flesta grottor är helt täckta (och ofta t.o.m fyllda) av dem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag började tänka refugium med alger som matar ett svamprefugium som matar koraller... Och även vad som använder de kolkällor vi häller i våra akvarier, matar vi svampen mer än bakterier? Spännande iaf. Får fortsätta läsa på, har för dålig koll än så länge. Kanske finns något mer biologi- och kemikunnig som vill fortsätta spekulera?

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

just det där med att svamparna suger i sig socker som, ja en svamp, är ju väldigt intressant tycker jag, och att den ifrån det skapar föda för andra djur genom sin celldelning, det är ju fantastiskt intressant, och just att fundera på exakt vad som sker när vi tar i t.ex. VÄS i våra kar, och tar även svamparna upp alkoholer och andra kolkällor...Vore ju intressant att veta vad KZ Sponge Power innehåller, för doserar man med det ett tag så är det väldigt uppenbart att svampar diggar det :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är all sorts svamp bra? Har för mig jag läste om ngn sort som var dödligt giftig. Typ värre än palythoa-knappar? Själv har jag en del ganska gula, "håriga" runda svampar här och där. De kom med de 30 kg inkörd sten jag köpte vid starten =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...