Gå till innehåll

Bra att ha saker nr 1 på på inköpslistan!


hagbard

Rekommenderade inlägg

Här kan man tipsa eller meddela när man ska köpa eller köpt något bra att ha! tex detta som jag kommer hänga på låset imorron för att få tag i http://www.granngarden.se/product/axelhandskar-eng-ngs-50st-f-rp man kan komplettera med någon tjockare handske på handen och gummisnodd..för den verkar ju lika tunn som tunzes version...men om man är allergiker eller vill undvika att förorena karet eller har nått sår längre upp på armen för att inte få nån infektion så tror jag det är kanon. Måste ha sådana!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte grotechs långa plasthandskar. Totalt värdelösa!!! Alla har läckt in vatten! Jag har köpt 100-pack vanliga korta latexhandskar på apoteket. De funkar mot att slippa ta på saker men sticker man ner handen längre än vad handsken når så läcker det in vatten. Finns det några handskar som sluter tätt vid handleden?

Handsprit är bra att ha efter man rotat runt i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
post-6184-14468931375673_thumb.pngDagens inköp ihop med 2 st 50 liters plastbyttor från ÖoB...givetvis passar man på att göra rent sanden i samband med massiva vattenbyten..iomed 2 byttor:Den ena fylld med färdigblandat vatten..den andra så man vet hur mycket man suger ut... revet mitt blir torrlagt så man snabbt kan täcka det igen med friskt vatten..så det räcker..ialla fall första gången..efter första kan man göra markering på rutan och direkt i avlopp....strypning på marinan...går väl iofs göra en egen avskuren petflaska och vecka slangen själv(strypning) men inte värt besväret för det priset.Sen kan man "jucka" igång den också så man slipper suga hävert själv! vill inte ha en borstmask eller knapp i truten ;) Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En given sak ser jag är någon typ av ontop system. För fy fn va drygt det är att Fylla förhand. Däremot söker har ett grovmasigt nät som är lämpligt att ha filtermatreal i så man kan lägga allt i nätet och vid rengöring bara dra upp hela rasket från kammaren skölja ut och dimpa ner i kammaren igen. Tips här mottages ödmjukast

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...