Matthias_H Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Har har haft rätt höga värden tidigare men har samlat på mig endel koraller nu och igår testa jag vattnet och fick en chock. Mitt magnesium hade gått ner från 1450 till 1140 :-( och mitt ca låg på 400 och kh 7,7 har tittat på red sea på flaska och pulverform. Har dock ingen sump :-( måste åtgärda detta snarast. Såg att det fanns ett red sea med ABC tillsats men då ökar man allt. Är det bra eller ska man köpa varje produkt enskilt? Citera
freguz Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Mg tillsätter man enskilt, det är ganska stora mängder som förbrukas, fast det kan också avstanna tillfälligtvis...Hur som helst så är det billigthttp://www.tritonakvarium.se/fm-balling-magnesium-mix-1000g-4000g/2540-0 Citera
phhasek Postat 14 oktober 2013 Postat 14 oktober 2013 Du är säker på att salthalten stämmer? Jag kalibrerar min refraktometer innan varje mätning då jag märkt att den kan avvika en hel del från dag till dag. Citera
Matthias_H Postat 15 oktober 2013 Författare Postat 15 oktober 2013 Tack :-) är det bäst att köpa i pulverform ? Jag har en flytboj jag mäter salthalten med. Har även haft funderingar på göra ett större vattenbyte om det kan hjälpa :-)? Men verkar ju som att mg går åt nu för mätade till 1450 för 2 veckor sen :-( Citera
Ferraways Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Hur har det gått Matthias? Fick du ordning på värdena? Sitter i samma sits nu själv och undrar vad du köpte, hur det funkade och var ligger dina värden nu? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.