Gå till innehåll

En passande armatur till ett 20 L Dernelll kavarie


Mr Singa

Rekommenderade inlägg

För tillfället har jag 13 w lågenergi lampa med både blått och vitt ljus. http://www.aquatic-nature.be/eng_solarlux.html

Vilket lyser upp karet fint men jag vill ju framförallt att mina koraller ska må bra. Så om det är någon som har några förslag på helst LED armaturer som skulle passa detta lilla kar Så hör gärna av er. Jag är inte helt motståndare att bygga något på egen hand men även där är jag villrådig.

Snälla hjälp mig.. Fraggbyte träffen närmar sig på sjöfartsmusée träffen. Och jag vill inte gärna så där och drägla över sånt jag inte kan ha.

Jag vet att jag är lite sent ute men jag har några riktigt fula lösningar man kan använda sig av till man har hittat en både tilltalade och funktionell armatur.

Tack på förhand!!

[h=2][/h]

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett alternativ är denna typen..

http://www.ebay.com/itm/Aquarium-Par38-Lighting-Reef-White-27w-LED-Bulb-Marine-tropical-Coral-/121186686928?pt=UK_Pet_Supplies_Fish&hash=item1c374a17d0

En "lampa" som du kan skruva i en vanlig sockel.

Finns ett antal olika, som säkert kan passa din volym perfekt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nått sådant skulle vara intressant, men vad tror du jag skulle behöva för watt styrka till mitt lilla kar. Jag vill ju så småningom kunna odla lite svårare stenkoraller som jag förstår behöver mycket ljus?

Eller är det någon som har provat ett multichip som skulle kunna passa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...