pegekin Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 Läste här på guiden att Vortech MP 40w(ES) är väldigt högljud,stämmer det?Går den att jämföra med Polarion 7ml, för den viner ju på en hel del,säkert inte samma ljud men låter dom typ lika högt?Verkar ju vara RollsRoysen bland pumpar.....åtminstone priset! Citera
bjomat Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 Är som du antyder två helt olika ljud. Polarion viner rejält när den accelererar upp och vortech pumparna har ett brummande ljud från torrdelen. Båda låter på tok för högt i mitt tycke. Med vänlig hälsning, Björn Citera
pegekin Postat 16 oktober 2013 Författare Postat 16 oktober 2013 Inget att satsa på då? Vad är närmast MP 40 då? Citera
bjomat Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 Det är många som är väldigt positiva till jabeo pumpen. Sök fram tråden här på guiden. Jag är annars väldigt förtjust i tunze - har dock själv lite ljudproblem där (förmodligen är de ej "inkörda" än bara)Med vänlig hälsning, Björn Citera
pegekin Postat 16 oktober 2013 Författare Postat 16 oktober 2013 Det är många som är väldigt positiva till jabeo pumpen. Sök fram tråden här på guiden. Jag är annars väldigt förtjust i tunze - har dock själv lite ljudproblem där (förmodligen är de ej "inkörda" än bara)Med vänlig hälsning, BjörnAlltså om jag nu väljer Tunze pumpen,då kommer jag ju oxå att behöva en kontroller,men vilken ska man satsa på om man vill ha lite inställnings-möjligheter som impulse och våg tex. Och vilken pump/pumpar skall jag ha då?Har ett 360 l akvarie Citera
bjomat Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 (ändrat) Jag skulle satsat på dubbla 6055/6095 med Controller isåfall - men läs tråden om jebao så kanske du ändar dig. Med vänlig hälsning, Björn Ändrat 16 oktober 2013 av bjomat Citera
pegekin Postat 16 oktober 2013 Författare Postat 16 oktober 2013 HärMVH LasseSOk. Tack!Summan av kontentan= Tunze är alla fall betydligt billigare än Vortech och Jebo/Jebao är nästan gratis...Någonstans ligger de en hund begraven. Citera
Guest Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 mellanhänder och flashigt märke där har vi nog största skillnaden. Sedan så kan jag ej uttala mig om Jebao kvaliten men den känns lite plastigare eller hur man ska förklara en dom andra. Citera
Guest Postat 16 oktober 2013 Postat 16 oktober 2013 mellanhänder och flashigt märke där har vi nog största skillnaden. Sedan så kan jag ej uttala mig om Jebao kvaliten men den känns lite plastigare eller hur man ska förklara en dom andra.Kontrollen är en stor skillnad känns billig helt enkelt vortech kontrollen spelar i en helt annan liga. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.