LN21 Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Var det någon där ute som förstod vad jag skrev ??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Jag ska läsa en gång till Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
addo Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Fördelen är ju att om du får det att fungera så har du en extremt bra naturlig filtreringDom flesta har inte så stora problem med nitrat att en DSB skulle vara nödvändig. Sen finns risken att den rapar upp fosfater även om den fungerar. Att den förr eller senare kommer bli mättad med fosfat är en annan nackdel.Är det bara jag som märkt sambandet att folk slutade prata om "Old tank syndrome" i samma takt som DSBerna försvann? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Jag får försöka läsa på lite i mina gamla kladdpapper och fortsätta detta i ett piggare tillstånd. Nu är det laddning inför korallträff som gäller! / David Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Coralkiller Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Jag har ett separat kar med blandad sand ca 15 cm djupt o där frodas massa gottit o myllrar av organismer , så jag kan inget annat en att rekommendera det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 19 oktober 2013 Dela Postat 19 oktober 2013 Jepp remote om det ska vara nått :) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.