Gå till innehåll

vattenrörelse med 2 st jebao wp40 430L


gordan_

Rekommenderade inlägg

Nej, jag menar så att om två pumpar som sitter i vardera ände pumpar synkront (exakt samtidigt) så att vattenpulsen möts i mitten så borde det "förstöra" eller "släcka ut" vågrörelsen? För att de skall jobba ihop för att skapa en kraftig våg, så måste alltså de jobba i osynk. Dvs att den ena pumpen skikcar en tryckvåg när den andra pausar. Men du kanske inte använder W1-läget på dem eller kanske inte kör W1 på mer än en av dem...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen jag använder mig av w1 fattar hur du mena går att hitta läge så dom funkar fint i synk men går säkert göra det bättre än vad jag gjorde i videon och eftersom jag gör det manuellt så tar dom ju säkert ut varandra något hur bra jag ä'n tycker det funkar. jag visste från det första du skrev att det var det du mena :) Är ju pulsen längd man ställer med ratten så om tex ena pumpsens puls är längre och den andras kortare? 100% och den andras är 90%? lr 100% och 50%?. jag lyckats få dom att samspela manuellt bättre än i videon men då skvätter det över, har också prova köra en pump på else och en w1 funkar inte alls lika bra då märker man verkligen hur else tar ut w1. men hur bra jag än gör det manuellt så lär dom ju ta ut varandra ändå något har också provat köra båda pumparna på else det funkar väldigt bra. bästa skulle vara om det fanns en styrenhet för flera pumpar som skötte detta.

Ändrat av gordan_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej aa det kan jag med en pump ska lägga upp 3 filmer till med en pump och när jag kör båda pumparna på else, det skvalpande ljudet är pga för jag hade låg nivå i overflowen ska filma nu

med 2 pumpar på else mode

1 pump på w1

1 pump på else

Ändrat av gordan_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lysande! Detta är ju mkt intressant för oss som tänker köpa eller just har köpt Jebaos =) Själv har jag bara en WP25 men ska uppgradera till en WP40. Två kommer jag nog inte skaffa så länge inte man kan styra dem via en enhet av just den anledningen vi pratade om. Det ser väldigt bra ut i ditt kar, men ngnstans motverkar de säkert varandra lite

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej :) Om man sätter båda pumparna på en kortsida så motverkar dom ju inte varandra så länge dom startar samtidigt? lr`?, jag har inte vågat prova det än eftersom det garanterat kommer skvätta över då, jag är väldigt impad av dessa jebao pumpar bästa av allt är att dom är tysta man hör dom knappt, inget fel på priset heller :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...