oualid Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Hej.Jag har köpt ett nytt akvarium och nu skulle vilja tvätta det gamla som är tomt.Har ni tips på hur man avlägsnar all smuts på ett effektivt sätt utan att använda kemikalier?/Oualid Citera
osby0479 Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Vatten och ev ett rakblad att ta kalkfläckar med!! Eller så fyller du upp det o hinkar i 2 flaskor ättika, men det är ju lite beroende på hur stort det är och hur pass seriös man vill vara!! Citera
Laggeman Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Ljummet/varmt vatten och en ren diskborste använder jag. Rakblad för det allra svåraste, men var försiktig i närheten av silikonet.Använd inga rengöringsmedel, enbart vatten. Citera
phhasek Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Fyll en sprutflaska med vatten och ättika och spraya och skölj i omgångar. Enda nackdelen jag har märkt är att jag inte varit särskilt sugen på inlagd gurka eller liknande ett tag efter. Citera
phhasek Postat 24 oktober 2013 Postat 24 oktober 2013 Det fräser och bubblar i reaktion med kalciumkarbonat - kalk. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.