Gå till innehåll

Hjälp med 2 st som slåss Amphiprion chrysopterus


Goranius

Rekommenderade inlägg

Bluestripe Clownfish (Amphiprion chrysopterus) har två st lika stora som slåss varav den ena ser ut att vara svagare så han el, hon har åkt på duktigt med stryk.

Min fråga är slåss dom bara för att det bara finns en anemon (Stichodactyla haddoni) eller är det revir tänkande har idags läget fångat in den ena fisken (svaga) för att den inte ska dö.

Vad göra???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testa med att ta en PET flaska 1,5 liters såga av toppen å vänd den innåt ta av såppas mycket så att fisken kan simma in i PET flaskan.

Gjorde detta själv här om dagen då jag skulle ha upp en fisk. Fyllde PET flaskan med mat å efter 2-3 timmar så var den inne i flaskan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hoppas att det skall funka.

Bygger på samma tanke som en fisk mjärde

När jag byggde min så satte jag in konan å elda på plasten så "limmade" man ihop den igen och gjorde en massa hål i flaskan så att det blev lite cirkulation inne i den

Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag ju inte hur stor den är men jag fångar mina clowner plätt lätt genom att ha artemia i ett dricksglas som jag sakta häller i karet. Bara så mycket att en fisk hinner käka upp det alltså väldigt väldigt lite i taget. Den starkare clownen kan komma att äta direkt från kanten på glaset (varje gång du doppar kanten lossnar lite artemia) och när han minst anar det fångar du den i en svepande rörelse.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han är ca: 14cm ska försöka det med börjar ge upp nu.

Igår så gjorde jag ett nytt försök att släppa ner den andra clownen(svaga) det slutade med att han jagade den ut ur karet han alltså hoppade över kantan!! ett mäktigt hopp på ca 8cm ganska snyggt tur att jag var där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...