Aquaguy Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Efter att bara ha haft mjuk koraler har jag nu köpt mina första lps koraller. Därför vill jag ha tips på bra tillsatser för att kunna hålla värdena i skick? Citera
petnym Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Låter som Balling Light... Finns i alla webbutiker. Citera
Andreas N Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Oceanakvarium har bra balling salter för att hålla koll på värdena. Finns fö i de flesta webb butiker.CaCl2 för KalciumMgCl2 för magnesiumBikarbonat för KHspårelements finns även där för balling. Citera
Aquaguy Postat 3 november 2013 Författare Postat 3 november 2013 Går dessa att tillsätta för hand eller behöver man doseringspumpar? Citera
krille 55 Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Blanda i dunkar enligt hemsidans recept. Tillsätt manuellt eller med doserpumpar beroende på hur mycke jobb man vill lägga ner Citera
Aquaguy Postat 3 november 2013 Författare Postat 3 november 2013 Tack för svaren får läsa lite om balling. Finns det några andra allternativ eller är det balling som gäller? Hur är dessa Fm ultra easy? http://www.drakfisken.se/tillsatser/1724-fm-ultra-easy-ca-sr.html Citera
DaTrucka Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Försök undvika multi/"all-in-one" produkter, det är inte säkert att förbrukningen av ena eller andra ämnet har den åtgången dom du tillsätter, det kan leda till överdosering av något ämne, det är ofta precis lika illa som brist. Citera
Aquaguy Postat 3 november 2013 Författare Postat 3 november 2013 Så om jag nu kör på Balling vilka Ballingsalter behöver jag? Citera
DaTrucka Postat 3 november 2013 Postat 3 november 2013 Magnesiumklorid, Kalciumklorid, NatriumBikarbonat är väl basen.Om du bestämmer dig att köra lite med avancerat med balanserade tillsatser (balling classic) så behöver du även NatriumKlorid fritt salt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.