Gå till innehåll

Spårlöst försvunnen


houssami

Rekommenderade inlägg

Hej på er allihoppa

Nu har det gått 48 timmar sedan jag stoppade i en eldräka i karet. Räkan försvann bland stenarna direkt och sedan dess är den försvunnen. Den var stor men verkade må jätte bra. Vad tycker ni som har haft sådana räkor? Är det vanligt att de gömmer sig så länge i början? Det enda jag har i akvariet är en fröken fisk och ett par clowner samt 6 olika koraller, alla mår bra.

All hjälp uppskattas mycket

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara så att de är såppas "rädda" eller osäkra att de gömmer sig tills de vet bättre att karet ditt är okey. Vet även att räkor ömsar skal och blir borta ett bra tag då med eftersom skalet måste stelna och skydda deras ömma kropp

Så visst skall du ha hopp för dessa underbara smådjur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkor är ganska kännsliga och bör koppas länge, att tro att det går fint att bara kasta i pga att det är en räka är dömt att misslyckas. Eldräkorna är skyggare än putsarna, den kommer nog fram så småningom! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft djur och fiskar som har gömt sig i över ett år. När dom sen dyker upp mins man inte ens vad det är eller när man köpte dom.

*asg*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hos handlarna är dom oftast ganska många och har inte så stora möjligheter att gömma sig. Ska ju gå att få upp dem lätt vid försäljning. Mina visar sig varje dag, framför allt vid matning. Men i början var dom aldrig framme.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag den försvuna räkan för första gången sedan den släptes in för 13 dagar sedan. Vad som hände var att jag igår köpte en till eldräka och två putsarräkor, det tog mindre än ett dygn för den nya för att visa den lilla vägen ut. Lyckligt slut i alla fall........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...