Gå till innehåll

Vild gissning på vad som hänt?


Iceaxeon

Rekommenderade inlägg

post-6081-14468931437151_thumb.jpg Vad tror ni hänt med min hammare? Gick från fin o fet till detta på 1 till 2 dagar. Ja jo mina värden är bra och rätt stabila. Byter mitt vatten matar. Mina kirurger brukar ha platsen där den står som ringhörna då de efter över ett år ihop fortfarande inte kan bestämma sig för vem som är boss. kan det vara de som i all iver "kört" över den? Bytte två rör nyligen också. Kanske det? Har inte gjort något annat och det har stått så här länge utan några missöden. Vattenvärden kommer här då alla ser problemen där. Salt 1.024 Temp 26 Mg1380 Ca425 Kh8 No3 10 Po4 0,03 ja de ligger där och kör med red sea salt och tillsatser mm Någon som har en gissning eller ett bra svar? Med vänlig hälsning Johnny
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som "polyp bailout".

Orsaker kan vara många, men det är uppenbart att något stressat korallen, byte av lyset kan vara en orsak.

Dina värden har jag inget att säga om, använder du något för att hålla dom stabila, typ balling?

Svajande värden kan vara en orsak med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testerna går inte ut förren 2017. Stabiliteten har jag lyckats med överdrivet mätande under många dagar räkna o buffar. Hade nog varit enklare med balling men har koll på vad som förbrukas så är det ju enkelt allt hålla. De är rätt snälla de små liven. Det som stör är att det kommit så överraskande snabbt. Hade inge koll där ialla fall uppenbart. Men visst nya rör är det enda nya. Kan bråkstakarna stressat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...