Gå till innehåll

Ecotech MP40


DanneI

Rekommenderade inlägg

Ni som har en sådan kan ni kika på mina bilder av den jag köpt.. Det jag tycker ser fel ut på min och som heller inte ser ut på det viset på min MP10 är änden längst ut på rotorn/propellern. Det ska väl vara ett stop där, alltså på tippen som propellern sitter på där man bara ser som en ände med gängor på nu.

När man har den igång ser det inte heller riktigt ok ut, om man kollar på änden så ser man att rotorn vobblar lite vid drift, även om den fungerar ändå.post-5401-14468931524788_thumb.jpg

Visst saknas det en del där?

post-5401-14468931525134_thumb.jpg

Ecotech skulle det va i rubriken, slant lite.

post-5401-14468931524963_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska det inte sitta en lite hylsa där "lager"? har jag för mig om iaf

Edit : Ska det nog inte jag som fått för mig fel http://glassbox-design.com/2009/vortech-mp10-pump-photos/

Det framgår ju inte på dessa bilder, bilden på MP10 och om du tittar på skyddet som ligger där så är det mycket riktigt en hylsa där som rotor-spetsen går in i, något som helt saknas på min MP40. En tia har jag också och det finns som sagt en hylsa på den.

Är det möjligen någon som kan titta en gång på sin Mp40 och ge ett klart svar.

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hittat lite fler bilder på nätet och vad jag kan se på några av dom så ser det inte ut som att det bara är en mutter som avslutning utan att spetsen efter muttern går in i en hållare, men det är svårt att se så det vore ju enkelt om någon har en likadan att se efter.

post-5401-14468931526787_thumb.jpg

post-5401-14468931526708_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så här ska MP40 sitta ihop:

Här kan du se hur MP10'a ser ut:

Verkar som att den sk "nozzle" alltså är annorlunda på 10 gentemot 40, men just den biten såg jag inte helt 100 på detta heller.. Men tyckte det såg så ut, märkligt om det är så för jag ser ju att min propeller glappar/vickar lite när den är igång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har fyra stycken av olika årsmodeller, alla ser ut som din, mina glappar också lite men har aldrig varit några problem.

Min har som ett knackande ljud, låter som att det är ett missljud inte att det ska vara så på lite högre varv… Har du liknande.

Ska nog plocka isär den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har som ett knackande ljud, låter som att det är ett missljud inte att det ska vara så på lite högre varv… Har du liknande.

Ska nog plocka isär den..

Kan ha löst problemen nu, efter att jag plockat isär den så har den än så länge fungerat fint. Justerade även lite på vredet där man kan ställa in mellanrummet på den ,mot glaset tror jag det är. Hade ställt den som det ska vara enligt manual, men det blev bättre när jag gick ner en tjocklek till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...