DanneI Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Ni som har en sådan kan ni kika på mina bilder av den jag köpt.. Det jag tycker ser fel ut på min och som heller inte ser ut på det viset på min MP10 är änden längst ut på rotorn/propellern. Det ska väl vara ett stop där, alltså på tippen som propellern sitter på där man bara ser som en ände med gängor på nu.När man har den igång ser det inte heller riktigt ok ut, om man kollar på änden så ser man att rotorn vobblar lite vid drift, även om den fungerar ändå.Visst saknas det en del där?Ecotech skulle det va i rubriken, slant lite. Citera
Guest Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Ska det inte sitta en lite hylsa där "lager"? har jag för mig om iafEdit : Ska det nog inte jag som fått för mig fel http://glassbox-design.com/2009/vortech-mp10-pump-photos/ Citera
DanneI Postat 11 november 2013 Författare Postat 11 november 2013 Ska det inte sitta en lite hylsa där "lager"? har jag för mig om iafEdit : Ska det nog inte jag som fått för mig fel http://glassbox-design.com/2009/vortech-mp10-pump-photos/Det framgår ju inte på dessa bilder, bilden på MP10 och om du tittar på skyddet som ligger där så är det mycket riktigt en hylsa där som rotor-spetsen går in i, något som helt saknas på min MP40. En tia har jag också och det finns som sagt en hylsa på den.Är det möjligen någon som kan titta en gång på sin Mp40 och ge ett klart svar.Tack på förhand Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Har hittat lite fler bilder på nätet och vad jag kan se på några av dom så ser det inte ut som att det bara är en mutter som avslutning utan att spetsen efter muttern går in i en hållare, men det är svårt att se så det vore ju enkelt om någon har en likadan att se efter. Citera
Laggeman Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Så här ska MP40 sitta ihop: Här kan du se hur MP10'a ser ut: Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Så här ska MP40 sitta ihop: Här kan du se hur MP10'a ser ut: Verkar som att den sk "nozzle" alltså är annorlunda på 10 gentemot 40, men just den biten såg jag inte helt 100 på detta heller.. Men tyckte det såg så ut, märkligt om det är så för jag ser ju att min propeller glappar/vickar lite när den är igång. Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 ÄR den åtdragen tillräckligt?Ska kolla det senare, har den avstängd nu. Citera
Jaan Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Har fyra stycken av olika årsmodeller, alla ser ut som din, mina glappar också lite men har aldrig varit några problem. Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Har fyra stycken av olika årsmodeller, alla ser ut som din, mina glappar också lite men har aldrig varit några problem.Min har som ett knackande ljud, låter som att det är ett missljud inte att det ska vara så på lite högre varv… Har du liknande.Ska nog plocka isär den.. Citera
DanneI Postat 12 november 2013 Författare Postat 12 november 2013 Min har som ett knackande ljud, låter som att det är ett missljud inte att det ska vara så på lite högre varv… Har du liknande.Ska nog plocka isär den..Kan ha löst problemen nu, efter att jag plockat isär den så har den än så länge fungerat fint. Justerade även lite på vredet där man kan ställa in mellanrummet på den ,mot glaset tror jag det är. Hade ställt den som det ska vara enligt manual, men det blev bättre när jag gick ner en tjocklek till. Citera
Jaan Postat 12 november 2013 Postat 12 november 2013 Bra hoppas det löser sig, det är viktigt att man centrerar våtdelen mot motorn så att den går så tyst som möjligt, kommer den lite åt sidan så brukar dom knacka. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.