Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat (ändrat)

Jag funderar på att skaffa en sump till mitt kar. Som jag ser det så har jag 2 alternativ:

1.byta kar och möbel

2.skaffa en sump till bef kar.

Det är inget alternativ att byta bänk till det karet som jag har. Det blir för bökigt att tömma karet för att bygga ny bänk.

Tyvärr så går det inte in en så stor sump i Juwels skåp så frågan är om denna sump räcker?? Denna sump har mått 28x39x45h. Syftet med att jag skaffar en sump är att dölja skummare och att det blir enklare att placera doseringspump.

post-4834-14468931620608_thumb.jpg

Ändrat av j sjögren
Fel text
Postat (ändrat)

Nä jag vet faktiskt inte varför så hög. Med närmare eftertanke e det nog ganska dåligt eftersom jag har en mce600 skummare. Finns det några "regler" över hur stor sumpen bör vara??? Mitt kar e ju 400 lit.

Ändrat av j sjögren
Postat

Nä, det finns inga regler på hur stor en sump bör vara, inte heller på hur den ser ut.

Det enda är att man får in all teknik som där ska vara.

Och att den har såpas med tomrum så den klarar av att ta allt vatten som rinner ner vid eventuellt strömavbrott.

Postat

Hej. Håller på att fixa sump till mitt Juwel 350. Byggt bänk av stålprofil och kommer att köpa komplett sump, Aqua Medic Reef 1000. Anledningen är att få bort tekniken från karet och få teknik som klarar hög belastning.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...