alexochingencarina Postat 21 maj 2015 Postat 21 maj 2015 Härligt med musslor, hur många har du nu? Citera
ikola Postat 21 maj 2015 Författare Postat 21 maj 2015 Härligt med musslor, hur många har du nu?5 st är det nu.De är riktigt trevliga o vackra att titta på. Citera
hagbard Postat 26 maj 2015 Postat 26 maj 2015 Snyggt ikola! Du får gärna komma o fixa mitt också! hehe Citera
ikola Postat 2 juni 2015 Författare Postat 2 juni 2015 Jag har varit lite irriterad på mina Bangaier då de inte har lekt på länge.Funderat på att byta ut dom.Men igår lekte dom igen så nu tuggar hannen. Citera
ikola Postat 12 juni 2015 Författare Postat 12 juni 2015 2 veckors tugg nu Bangaien nu, hoppas att det går hela vägen samt att jag får upp honom.75 påsar Pods kom det idag, inte alla till mig men häftigt med så många ändå. Citera
ikola Postat 23 juni 2015 Författare Postat 23 juni 2015 Köpte en Stenorhynchus häromveckan.Ett impulsköp, brukar alltid läsa på reflex innan inköp men nu köpte jag ändå.Blev misstänksam nästan direkt då den nafsade efter mindre fisk i karet.Den såldes vidare istället. Citera
ikola Postat 23 juni 2015 Författare Postat 23 juni 2015 Ja Björn.Den är görhäftig, jag tycker om att ha olika typer av liv i karet.Men denna blir uppåt 30cm enligt reflex. Citera
krille 55 Postat 23 juni 2015 Postat 23 juni 2015 Jag köpte ju en samtidigt som du. Även jag utan nån kunskap om den. Min har ännu så länge inte rört något annat i karet, inte ens småräkorna så den får gå kvar tills vidare. Citera
ikola Postat 3 juli 2015 Författare Postat 3 juli 2015 Jag köpte ju en samtidigt som du. Även jag utan nån kunskap om den. Min har ännu så länge inte rört något annat i karet, inte ens småräkorna så den får gå kvar tills vidare.Hoppas att den inte rör något Krille.Jag vågade i alla fall inte låta den gå kvar i mitt kar. Citera
ikola Postat 3 juli 2015 Författare Postat 3 juli 2015 Bangaihannen vägrade att låta sig plockas upp.Jag var uppe vid 02.00 3 nätter i rad utan att ens se den.Man kanske skulle köra ett kar med bara Bangaier, utan koraller så man får upp dom,för ynglen är ju helt underbara.För övrigt rullar det på här, 28-29 grader i karet trots värmen ute.Fick även hem ytterligare en Hydra 52 idag. Citera
ikola Postat 14 juli 2015 Författare Postat 14 juli 2015 Tanken har slagit mig, vi får väl se vad som händer.Kaffet har varit upphällt länge nu, när kommer du förbi ? Citera
Edward Postat 14 juli 2015 Postat 14 juli 2015 Jadu, just nu är jag i Forsmark och nästa vecka går flyget till Malta så vi får nog ta det när vi landat i Sverige igen Citera
ikola Postat 14 juli 2015 Författare Postat 14 juli 2015 Jadu, just nu är jag i Forsmark och nästa vecka går flyget till Malta så vi får nog ta det när vi landat i Sverige igen Malta lät ju trevligt. Hoppas att ni får det bra där.Kaffe får vi ta när det passar dig framöver. Citera
ikola Postat 19 juli 2015 Författare Postat 19 juli 2015 När jag köpte detta karet var det bara borrat för ett returrör. Fixade en retur till innan uppstarten.Idag lät det i karet, upptäckte då att returvattnet enbart rann genom reservröret.Rotade runt lite, plockade upp returröret och i botten på den satt en Mitraxkrabba och blockerade.Tur det var ett nödrör bredvid. Citera
Edward Postat 19 juli 2015 Postat 19 juli 2015 Sedärja, det var tur att vi borrade ett hål till. Citera
ikola Postat 19 juli 2015 Författare Postat 19 juli 2015 Sedärja, det var tur att vi borrade ett hål till.Ja Jesper, återigen, tack för hjälpen. Citera
ikola Postat 29 juli 2015 Författare Postat 29 juli 2015 Nu lyser det 4 st Hydra över karet.Mer ljus där än vad den svenska sommaren levererar. Citera
hagbard Postat 29 juli 2015 Postat 29 juli 2015 Aha! en hydra till? Växer det för dåligt tycker du? tycker det ser bra ut jag..som vanligt Citera
ikola Postat 29 juli 2015 Författare Postat 29 juli 2015 NädåHär växer det bra.Men ett tillfälle dök upp o då slog jag till, man vet ju aldrig om man på sikt vill uppgradera karet. Citera
hagbard Postat 29 juli 2015 Postat 29 juli 2015 ja det är klart! Sen säkerställer du ju att det kommer lys i varje vrå i karet.Makalöst vad det växer på! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.