Gå till innehåll

Ni med pacific sun armaturer


Reuben

Rekommenderade inlägg

jag fick just hem min och provkörde den lite grann, var chockad av hur fläkten gick igång vid 30 grader, för att sen gå upp till max varv runt 35!? Riktigt högljudt efter bara 1,5-2minuters drift, i ett relativt kallt rum, och inte ovanför ett akvarium!?

Är det något jag missat, missat med fläktarna? Kan man strya hur de går på eller av någonstans eller har jag råkat ut för en defekt tro?

P.s. fläkten hörs på 10meters avstånd utan problem för att man skall få liten bild av hur mycket den låter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett byggfel jag sett på en PS ramp var att fläktarna träffade rampen, när jag fixade detta så blev rampen tyst.

Dom har rätt små kylflänsar så jag tror du får räkna med att fläktarna går mer eller mindre hela tiden för att hålla tempen.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett byggfel jag sett på en PS ramp var att fläktarna träffade rampen, när jag fixade detta så blev rampen tyst.

Dom har rätt små kylflänsar så jag tror du får räkna med att fläktarna går mer eller mindre hela tiden för att hålla tempen.

//NiXoN

kanske är något sånt, rampen verka ha fått en stöt på vägen då det var lite böjd i kanten, men inget som såg ut att påvekra funktionallitet.

Felanmällt till handlaren iaf, får se vad dem säger, annars får jag skicka American Express på dem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Överlag med alla köpta led bel med fläkt går design före funkrion oftast är det inte fläkten i sig som låter utan det är resonansen som skapas pga den "fräsiga spårningen i plåten till fläkten" hade man haft öppet till fläkten hade dom flästa armaturer varigt knäpp tysta.

Kan gämnföra det med en linjal du lägger mot bordet och böjer den släpper det man hör är freqvenser av luft förflyttning knte linjalens smällar mot bordet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

testat min nu. fattar inte varför jag fick två sorters strömkablar och 6st när jag vara behöver 4st. Och knapparna där bak har jag inte lärt mig. Switchen kunde man få ljuset i olika färger och stänga av. fläktarna gick på vid 34*C men jag hör bara från 3meters avstånd. ska testa med lysrör senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kontentan av detta är att man som akvarist blivit lovad något bra,som har brister av något annat som man inte kan acceptera till det priset..kan säga att jag aldrig i livet hade köpt en polario 10 ml om jag lyssnat på den innan..men den fyller sin funktion..som utlovat..men nackdelarna är ju komiska...vi måste nog ställa mer krav på dom som säljer..hade jag lyssnat innan,skulle jag ifrågasätta handlarens förstånd..ett exempel bara

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tror jag inte på något sätt att PS ställer sig bakom att det ska låta såhär. Har inte hört någon som tycker deras produkter är högjuda. Inte knäpptysta, men defenitivt inte något problem.

Jag hade en fläkt som började väsnas, och den är nu bytt (litet minus att de inte skickade med någon kontakt bara)

Det löser sih nog tror jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...