Reuben Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 jag fick just hem min och provkörde den lite grann, var chockad av hur fläkten gick igång vid 30 grader, för att sen gå upp till max varv runt 35!? Riktigt högljudt efter bara 1,5-2minuters drift, i ett relativt kallt rum, och inte ovanför ett akvarium!?Är det något jag missat, missat med fläktarna? Kan man strya hur de går på eller av någonstans eller har jag råkat ut för en defekt tro?P.s. fläkten hörs på 10meters avstånd utan problem för att man skall få liten bild av hur mycket den låter Citera
Atlas Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Jag kör med 4 st Triton R2 . Mina fläcktar låter ingenting.. Jag är väldigt nöjd med mina ramper. Citera
Blåbert Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Låter alla, eller kan du lokalisera det till en? Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Det känns som att det är alla som låter :S Citera
Blåbert Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Om du lägger örat emot borde det gå att höra skillnad. Låter alla så känns det konstigt... Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Om du lägger örat emot borde det gå att höra skillnad. Låter alla så känns det konstigt...Yupp alla låter :/ Det är den nya hyperion S jag ha, känns som sensorn som känner av temperaturen kanske är sen och mäter kasst. Citera
Blåbert Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Fast så nycket ska de inte låta ens på full speed. Dessutom har varje panel individuell tempaensor har jag för mig.Maila deras support, de brukar vara rätt snabba Citera
NiXoN Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Ett byggfel jag sett på en PS ramp var att fläktarna träffade rampen, när jag fixade detta så blev rampen tyst.Dom har rätt små kylflänsar så jag tror du får räkna med att fläktarna går mer eller mindre hela tiden för att hålla tempen.//NiXoN Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 tråkigt att höra. Hoppas inte min låter. Akvariet är inte färdig än så jag kan inte testa den. Har inget att ställa den på. Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Ett byggfel jag sett på en PS ramp var att fläktarna träffade rampen, när jag fixade detta så blev rampen tyst.Dom har rätt små kylflänsar så jag tror du får räkna med att fläktarna går mer eller mindre hela tiden för att hålla tempen.//NiXoNkanske är något sånt, rampen verka ha fått en stöt på vägen då det var lite böjd i kanten, men inget som såg ut att påvekra funktionallitet.Felanmällt till handlaren iaf, får se vad dem säger, annars får jag skicka American Express på dem Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 tråkigt att höra. Hoppas inte min låter. Akvariet är inte färdig än så jag kan inte testa den. Har inget att ställa den på.jag ställde min på kartonen dem kom i så hamnar den 2 DM över golvet Citera
akutmottagning Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Överlag med alla köpta led bel med fläkt går design före funkrion oftast är det inte fläkten i sig som låter utan det är resonansen som skapas pga den "fräsiga spårningen i plåten till fläkten" hade man haft öppet till fläkten hade dom flästa armaturer varigt knäpp tysta.Kan gämnföra det med en linjal du lägger mot bordet och böjer den släpper det man hör är freqvenser av luft förflyttning knte linjalens smällar mot bordet Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 ok. Den väger apa 25kg? Lite hinder när man vill komma in i akvariet. ska testa den Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 ok. Den väger apa 25kg? Lite hinder när man vill komma in i akvariet. ska testa denUpphängningen är lätt att justera vid behov så skall man pilla höjer man den med 3-4 dm Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 köpte spidermount till min. Har du installerat cd skivan? Kanske går det att programmera om fläktarna? Citera
Reuben Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 köpte spidermount till min. Har du installerat cd skivan? Kanske går det att programmera om fläktarna?Gick inte vad jag såg Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 testat min nu. fattar inte varför jag fick två sorters strömkablar och 6st när jag vara behöver 4st. Och knapparna där bak har jag inte lärt mig. Switchen kunde man få ljuset i olika färger och stänga av. fläktarna gick på vid 34*C men jag hör bara från 3meters avstånd. ska testa med lysrör senare Citera
Blåbert Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Ena vippan är för att stänga av displayen, den andra är override med lite olika modes. Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Ena vippan är för att stänga av displayen, den andra är override med lite olika modes.Jaha men vippan har tre lägen. Konstigt att det inte finns en knapp till lysrören. testade dom nu och dom funkar som dom ska Citera
hagbard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 kontentan av detta är att man som akvarist blivit lovad något bra,som har brister av något annat som man inte kan acceptera till det priset..kan säga att jag aldrig i livet hade köpt en polario 10 ml om jag lyssnat på den innan..men den fyller sin funktion..som utlovat..men nackdelarna är ju komiska...vi måste nog ställa mer krav på dom som säljer..hade jag lyssnat innan,skulle jag ifrågasätta handlarens förstånd..ett exempel bara Citera
Felix.W Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Min lät inte störande högt. Men har bara testkört den en stund. Hade du placerat på plant underlag?Hoppas du får en ny snabbt om det är fel på den. Citera
Blåbert Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Nu tror jag inte på något sätt att PS ställer sig bakom att det ska låta såhär. Har inte hört någon som tycker deras produkter är högjuda. Inte knäpptysta, men defenitivt inte något problem.Jag hade en fläkt som började väsnas, och den är nu bytt (litet minus att de inte skickade med någon kontakt bara)Det löser sih nog tror jag Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.