Postat 22 november 201312 Är TÀnkte göra ett försök med att dra upp nÄgra clowner (ocellaris). Det blir vÀldigt enkelt utformat till att börja med.. Ett 222L kar med syresten,vÀrmare och ett par bitar LS och en tippad lerkruka.SlÀnger in lite bilder.
Postat 22 november 201312 Är SpÀnnande!Vad har du förberett för mat till ynglen?Med vÀnlig hÀlsningUffe
Postat 22 november 201312 Är Författare TÀnkte jag ska börja med att testa med nyklÀckt torkad artemia. Körde det till mina discus yngel med stor framgÄng. TÀnkte testa om det gÄr till clownynglen ocksÄ. Annars fÄr det bli rotifers.Kommer att köra lite olika tester och se vad som verkar funka bra..
Postat 22 november 201312 Är TÀnkte jag ska börja med att testa med nyklÀckt torkad artemia. Körde det till mina discus yngel med stor framgÄng. TÀnkte testa om det gÄr till clownynglen ocksÄ. Annars fÄr det bli rotifers.Kommer att köra lite olika tester och se vad som verkar funka bra..Kör med levande Rotifers frÄn början. Artemia Àr för stort för ynglen i början. Efter ca 5-10 dagar kan man börja mata med nyklÀckt levande artemia.
Postat 22 november 201312 Är HÄller med, ska bli spÀnnande! Har de redan parat ut eller Àr allt "frÄn början"?
Postat 23 november 201312 Är Roligt ska bli spennande:) Jag sjÀlv hade ingen storre framgÄng den första veckan med nyklÀckt artema utan grönvatten plankton + rotifers sÄ fick jag upp lite yngel. Jag hÄller tummarna för att det skall fungera
Postat 23 november 201312 Är Författare Vilken Älder eller storlek har clowner nÀr dom börjar leka ?HÄller med, ska bli spÀnnande! Har de redan parat ut eller Àr allt "frÄn början"?Det vet jag inte. Det Àr nog olika för dom olika arterna skulle jag tro. Mina började leka ca 6 mÄnader efter att dom parat ut sej. Tror det har mycket med nÀr dom könsbestÀmmer sej ocksÄ via rangordningen. Men som sagt. Det dÀr har jag inte pluggat in Ànnu dÄ jag redan hade ett lekande par.Dom har lekt konstant i mitt 720L.
Postat 25 november 201312 Är Ska luftpump, vattenbyten och LS sköta all kvÀveexport? Ett luftdrivet skumfilter kanske skulle vara bra med tanke pÄ att du lÀr mata vÀldigt mycket nÀr du driver upp ynglen.
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.