Gå till innehåll

Atlas Clown odling


Atlas

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag ska börja med att testa med nykläckt torkad artemia. Körde det till mina discus yngel med stor framgång. Tänkte testa om det går till clownynglen också. Annars får det bli rotifers.

Kommer att köra lite olika tester och se vad som verkar funka bra..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte jag ska börja med att testa med nykläckt torkad artemia. Körde det till mina discus yngel med stor framgång. Tänkte testa om det går till clownynglen också. Annars får det bli rotifers.

Kommer att köra lite olika tester och se vad som verkar funka bra..

Kör med levande Rotifers från början. Artemia är för stort för ynglen i början. Efter ca 5-10 dagar kan man börja mata med nykläckt levande artemia.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Roligt ska bli spennande:) Jag själv hade ingen storre framgång den första veckan med nykläckt artema utan grönvatten plankton + rotifers så fick jag upp lite yngel. Jag håller tummarna för att det skall fungera

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken ålder eller storlek har clowner när dom börjar leka ?
Håller med, ska bli spännande! Har de redan parat ut eller är allt "från början"?

Det vet jag inte. Det är nog olika för dom olika arterna skulle jag tro. Mina började leka ca 6 månader efter att dom parat ut sej.

Tror det har mycket med när dom könsbestämmer sej också via rangordningen. Men som sagt. Det där har jag inte pluggat in ännu då jag redan hade ett lekande par.

Dom har lekt konstant i mitt 720L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...