Boerboele Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Fick hem boken Aquarium Corals (Borneman) igår och inatt såg jag bilden på sida 196 där en benggai blir uppäten av en sån. Har just en sån rhodactis som dessutom är riktigt snygg i blåljuset, men den åkte upp inatt och in i ett annat akvarium efter jag sett den bilden. Nu är frågan, vad är er erfarenhet? Går den att ha med clowner och liknande? Eller är det bara för akvarier med större fiskar? Den får gå ensam i ett karantänskar så länge (jag som var så glad över att äntligen få släppa i mina fiskar och slippa karantänsburkarna...)Helena Citera
stigigemla Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Det är nog bara Rhodactis mussoides du behöver fundera på. Rhodactis indosinensis och liknande har jag aldrig hört något sådant om. Citera
Guest Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Jag hat flertalet indo utan problem vissa av dom är stora Citera
Boerboele Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 Okej, tack för svaren! Det kanske är en mussoides på bilden, lite svårt att se. När jag googlar verkar det råda lite delade meningar, men det verkar mest gälla döda eller skadade fiskar och då är det ju nästan bara bra. Verkar även vara en viss ihopblandning av mussoides och indosinensis på de engelskspråkiga forumen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.