_j0nas_ Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Skaffade för ett tag sedan en sandvändande sjöstjärna då jag tröttnat på att min sand vart allt för "gäggig" men nu efter lite googlande ser jag att många har problem med att de svälter ihjäl vilket känns onödigt och tråkigt. När jag köpte frågade jag om det fungerar butiken (Akvarielagret i stockholm) om de fungerade i små kar som mitt ~36l och enligt deras utsago var det inga problem. Så nu mina kära bröder och systrar, vad är era erfarenheter? Har jag gjort en felaktig investering? Citera
jimmy Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 I ett 36 liters kommer den med all säkerhet att svälta ihjäl.Jag har alldrig lyckats hålla dessa någon längre tid 6 månader max.Å då har jag alldrig haft något kar under 200 liter Citera
_j0nas_ Postat 27 november 2013 Författare Postat 27 november 2013 Ok... That sucks! Får försöka addoptera bort den till någon med större kar eller snacka med dem på Akvarielagret och se om jag kan "byta in den" jag köpte den trotts allt på deras rekommendation.. Citera
POPOV Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Ha koll på deras armar, om du ser att någon av armarna tvinar bort är det med all säkerhet pga hunger. Citera
StefanL Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 du kan tvångsmata den, lyft den och lägg en bit mussla under, har du eremiter så ge dem en bit också annars knycker de stjärnas Citera
_j0nas_ Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 du kan tvångsmata den, lyft den och lägg en bit mussla under, har du eremiter så ge dem en bit också annars knycker de stjärnasJag matar min revhummer med räkor/musslor och det blir en del lösa delar kvar som åker ner i sanden som den missar. Citera
Lasse Postat 28 november 2013 Postat 28 november 2013 Jag matar min revhummer med räkor/musslor och det blir en del lösa delar kvar som åker ner i sanden som den missar.Då får stjärnan troligtvis det den behöver - var bara uppmärksam på det Popov skrev.MVH Lasse Citera
_j0nas_ Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 Då får stjärnan troligtvis det den behöver - var bara uppmärksam på det Popov skrev.MVH LasseDet ska jag absolut vara! Kanske ska gå och köpa lite mysis som jag kan slänga ner någon gång med jämna mellanrum.Tack för hjälpen! Citera
StatusQ Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Jag hade två i ett 250 liters, de överlevde i 4 år tills jag bestämde mig för att renovera hemma och hade ihjäl halva karet :/ Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.