Finkel Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Hej!Jag är ju nybörjare med saltvatten och nu har detta kommit upp på en levande sten så jag undrar om någon vet vad det kan vara, samt om jag skall göra något särskilt med den?Mvh Jonas Citera
Markus321 Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Det gröna som breder ut sig ser ut som en svamp. Sedan är det en hel mängd med rörmaskar. Ser också ut som en glasros finns där, den skall du ta bort. De sprider sig som ogräs annars. Men svampen och rörmaskarna är trevliga inslag i karen. Citera
Finkel Postat 29 november 2013 Författare Postat 29 november 2013 Jag tackar för svaret Markus!Hur skall jag ta bort glasrosorna? Citera
Mr_Ewing Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Aiptasia-X eller calciumhydroxid eller limejuice i en spruta.Kokande vatten i en spruta brukar vara rätt effektivt med. Citera
HiTeq Postat 30 november 2013 Postat 30 november 2013 Hålet med de tre randiga armarna är en ormsjöstjärna. Också bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.