Andreas N Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Nej de har vita , blå , Rb och röda. Men den är egentligen mer T5 än led då de bara har 75w cluster. De hyllas dock av alla som köpt dom Citera
Blåbert Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Nej de har vita , blå , Rb och röda. Men den är egentligen mer T5 än led då de bara har 75w cluster. De hyllas dock av alla som köpt domJapp, de har vita, men som du säger har de T5, och man kan välja att köra utan de vita eller på låg nivå.Panelrna är utbytbara för att framtidssäkra rampen. Tror de är ensamma om det. Citera
_Manne_ Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Hmm.. Låter som ett försvarstal lite.. Men nu ska vi inte vara sådana.. Vem vet .. PS kanske blir en flopp..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Dykaren Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Japp, de har vita, men som du säger har de T5, och man kan välja att köra utan de vita eller på låg nivå.Panelrna är utbytbara för att framtidssäkra rampen. Tror de är ensamma om det.Njaee... Vertex har hela tiden kört med utbytbara paneler. Där kan man dessutom lägga till paneler med de dioder man önskar. Citera
Blåbert Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Njaee... Vertex har hela tiden kört med utbytbara paneler. Där kan man dessutom lägga till paneler med de dioder man önskar.Jo det är sannt, men jag är tveksam till att dioderna sitter tätt nog för att få till rgb. Men å andra sidan är det inget som säger att man inte kan ha en annan layout med en ny panel och ev ny drivare. Citera
Andreas N Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Det är inte rätt att jämföra dessa ramperna då jag anser ATI är en T5 ramp med lite led för att få liv i burken. En PS är en led ramp med T5 för att uppväga den kassa ledtekniken hehe Citera
Blåbert Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 Det är inte rätt att jämföra dessa ramperna då jag anser ATI är en T5 ramp med lite led för att få liv i burken. En PS är en led ramp med T5 för att uppväga den kassa ledtekniken hehe Jo det är sannt, men det är ändå ca 30-50 % LED (beroende på 4 eller 8 rör) som bidrar med lite lägre effektförbrukning och lägre kostnad för rör.Kommer köra denna när jag drar igång mitt nya system i vår. Citera
_Manne_ Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Jo det är sannt, men det är ändå ca 30-50 % LED (beroende på 4 eller 8 rör) som bidrar med lite lägre effektförbrukning och lägre kostnad för rör.Kommer köra denna när jag drar igång mitt nya system i vår.Blir säkert bra tillväxt även under dessa ramper.. Nackdelen är ju varGång man ska ha 8 nya rör.. Blir en bra slant tyvärr.. Men så är det ju med allt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Blåbert Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 Blir säkert bra tillväxt även under dessa ramper.. Nackdelen är ju varGång man ska ha 8 nya rör.. Blir en bra slant tyvärr.. Men så är det ju med allt.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDet är ju hobbyns sigill på nåt sätt... Citera
Emil_kba Postat 11 januari 2014 Författare Postat 11 januari 2014 Satt och kollade på "soluppgången" och det va lite kul för att rampen tände först grönt, rött och blått och direkt när blåtttänds så blir ljuset "vitt" det va riktigt häftigt,Jag ska sänka rött lite efter invänjnings tiden tror jag. Lite för mycket för min smak:) Citera
Emil_kba Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Då är det dax att slänga upp lite bilder.dessa är tagna med min ipad så ha översende. Citera
Emil_kba Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Japp, 100% på allt utom rött, där kör jag 80%men det blåa gör att bilderna inte blir riktigt rättvisa, Citera
Andreas N Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 är ju ett jäkla tryck i ljuset. Umm vilka rör var det du anv?Den rosa hysterixen är verkligen bra tryck i. Citera
Emil_kba Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Jag snålade och köpte utan T5! Ångrar mig lite nu men va fa*, ska bara orka ställa in ett bra ljus schema snart med, Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Jag snålade och köpte utan T5! Ångrar mig lite nu men va fa*, ska bara orka ställa in ett bra ljus schema snart med,Finns det inget "färdigt" program som du bara kan testköra.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Emil_kba Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Inte vad jag kan hitta faktiskt... Nån som vet vart man hittar det? Citera
_Manne_ Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Borde finnas ett Bali program , eller har jag fel?Någon som vet bättre ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Emil_kba Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 nu hittade jag det!jag hade den gamla programvaran!konstigt att dom inte har den senaste på hemsidan... jaja Citera
niki68 Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 nu hittade jag det!jag hade den gamla programvaran!konstigt att dom inte har den senaste på hemsidan... jajaViken är den som du kör nu ? Citera
Emil_kba Postat 20 januari 2014 Författare Postat 20 januari 2014 (ändrat) jag fick dra ner styrkan lite eller köpa sololja till korallerna;)men jag e lite sugen på "pandora" versionen med T5 också. Ändrat 20 januari 2014 av ormet Citera
osby0479 Postat 20 januari 2014 Postat 20 januari 2014 jag fick dra ner styrkan lite eller köpa sololja till korallerna;)men jag e lite sugen på "pandora" versionen med T5 också. Är alltid lika jobbigt att ändra sig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.