nijos001 Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Jag har två fina små tryckare, Picasso och Odonus, som jag är väldigt förtjust i. Problemet är bara att de äter all städpersonal. Turbos går åt snabbt, har haft eremitkräftor i omgångar som klarar sig ett tag. Räkor är uteslutet men sandvändarstjärnan får vara i fred. Skulle vilja prova med en sjöborre, Diadema setosum, både för trevnaden och effektiv algätning. Vad tror ni? Citera
stigigemla Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Picasson är känd för att knäcka taggarna en i taget tills den kommer åt att hugga hål i skalet på borren. Citera
nijos001 Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Är det alltså omöjligt att ha dem tillsammans? Kan det vara olika från fisk till fisk? Spelar det någon roll vilken borre? Min Picasso är ännu ganska liten...Finns det alternativ städpersonal? Citera
stigigemla Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Picassons naturliga mat är sjöborrar, snäckor och det mesta man har i akvarier. Se här: http://www.fishbase.se/summary/Rhinecanthus-aculeatus.html Citera
nijos001 Postat 19 december 2013 Författare Postat 19 december 2013 Är sjöhare ett alternativ? Vet att den är en sorts mollusk, och därför potentiell Picasso föda, men den har ju en ganska speciell kropp. Tänkte att den kanske är anpassade att avskräcka... Citera
hagbard Postat 19 december 2013 Postat 19 december 2013 angående odunus niger(?)..har råkat på denna länge nu..han tittar vädjande på mig varje gång..han verkar inte växa snabbt..har haft koll på han nu i ett halvår...väldigt charmig fisk..men det går väl inte heller? Citera
stigigemla Postat 19 december 2013 Postat 19 december 2013 Ja det är en personlighet. Men vid 15 cm storlek brukar det komma upp en annons här på guiden.De verkar byta kost vid den storleken i akvarium. Citera
nijos001 Postat 19 december 2013 Författare Postat 19 december 2013 I know, mycket charmig och vacker fisk. En stor personlighet men min är ännu ganska liten i kroppen, men jag vet......så att mata med sjöhare är kanske lite ... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.