Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Jag har två fina små tryckare, Picasso och Odonus, som jag är väldigt förtjust i. Problemet är bara att de äter all städpersonal. Turbos går åt snabbt, har haft eremitkräftor i omgångar som klarar sig ett tag. Räkor är uteslutet men sandvändarstjärnan får vara i fred.

Skulle vilja prova med en sjöborre, Diadema setosum, både för trevnaden och effektiv algätning. Vad tror ni?

Postat

Picasson är känd för att knäcka taggarna en i taget tills den kommer åt att hugga hål i skalet på borren.

Postat
  • Författare

Är det alltså omöjligt att ha dem tillsammans? Kan det vara olika från fisk till fisk? Spelar det någon roll vilken borre? Min Picasso är ännu ganska liten...

Finns det alternativ städpersonal?

Postat
  • Författare

Är sjöhare ett alternativ? Vet att den är en sorts mollusk, och därför potentiell Picasso föda, men den har ju en ganska speciell kropp. Tänkte att den kanske är anpassade att avskräcka...

Postat

angående odunus niger(?)..har råkat på denna länge nu..han tittar vädjande på mig varje gång.:ler:.han verkar inte växa snabbt..har haft koll på han nu i ett halvår...väldigt charmig fisk..men det går väl inte heller?

Postat

Ja det är en personlighet. Men vid 15 cm storlek brukar det komma upp en annons här på guiden.

De verkar byta kost vid den storleken i akvarium.

Postat
  • Författare

I know, mycket charmig och vacker fisk. En stor personlighet men min är ännu ganska liten i kroppen, men jag vet...

...så att mata med sjöhare är kanske lite ...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.