Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Någon som har sin Hlp pump eller vet om de går att montera sin Hlp pump vertikalt alltså med insuget rakt upp och utblåset åt sidan ???

Postat
  • Författare

Har dratt iväg ett mail till dom får se när svaret kommer då. Hade varit bra om man kan de då sparar man ju centimetrar :-)

Postat

Man tycker det borde funka. men gör som TedA sa försäkerhets skull, och posta gärna svaret för jag har också tänkt på det =)

Postat
  • Författare

Här kom ett litet svar

Ted

I am going to forward this to Wolfgang Weidl at the Deltec Factory to answer

your questions

Regards

Stuart

Postat

Skulle tippa på att det går så länge det är positiv tillrinning eftersom dom inte kan suga vatten. Men det skadar inte att få ett exakt svar från tillverkaren.

Postat

Jag har också hört att Deltecen ogillar att suga vatten, den behöver tryck. Mycket intressant att du har dem över karet. Har du bilder på detta?

Postat
  • Författare

Ja hlp pumparna kan suga men det rekomenderas inte. Gick ner i dimension på min HLP 8070I och killarna i verkstan på simontorp undrade vad jag hade gjort med den. De hade aldrig sett en så slut pump.

Postat
  • Författare

japp inte bra alls att göra så pumpen höll en månad kosta skjortan att laga

Postat
  • Författare

De skriver i bruksen att om man skall ta vatten från långt håll med den så ska man gå upp en dimension.

Postat

å fasen, kan det ha varit den jag såg hos bengan, i så fall såg den helt sne ut i pumphuset.

Postat

Jag hade dom som interncirkulation i ett stort kar. Dom hade 50 mm in och ut. På topparna satt en ventil så man kunde fylla hela sugsidan när man startade.

Det var Kenneth på akvariegrottan i Malmö som regiserade det ihop med Deltek.

Nu finns det inte mer men sju år satt dom där och körde på dagarna och den ena pumpen sitter nu som cirk i mitt 450 l.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.