Gå till innehåll

Mickes lido 200


Majki01

Rekommenderade inlägg

Ja nytt igen . Men för första gången känner jag mig faktiskt riktigt nöjd!

ahudujeh.jpg

Jag köpte en "mellan" vägg här på forumet utgjord för just lido 200. Då jag föredrar invändig "sump"

qadeda7e.jpg

Blev jäkligt nöjd med den. Köpte också 2 bitar plexi som jag sprayade i samma nyans som karet

nune5ebe.jpg

re4e5yda.jpg

Mycket nöjd med det också ! Ska spraya några lager till bara !

Jag har också beställt en vit skiva och ett likadant handtag som lido möblerna dörr har . Så att jag får det att se exakt likadant ut på båda sidorna . Eftersom jag har karet stående som jag har :)rumedaqu.jpg

Teknik kör jag skummare tunze 9004.

Returpump 6025

Cirkulation 2 st 6015 i karet . Från början en mp10 men ville kunna ha dom på "mellan"vägen!

Uv 9w coralife med "twist" för längre kontakt med ljust .

Då man e som man e så har jag startat karet utan osmos vatten och nu fått en alg blomning som jag alltid får i början av någon anledning . Säkerligen för att jag kört utan osmos .

Men osmos beställdes innan akvariet men va slut på lager så den väntar jag fortfarande på....

Alg blomningen försvinner direkt jag kopplar in uvt.

Men eftersom jag också väntar på mitt ljus fortfarande

Razor 120w 16 k som också va slut på lager så låter jag karet bara stå så länge.

je5esuvy.jpg

Akvariet isig kom faktiskt med hemleverans på morgonen när jag hade åkt in på sjukhuset på natten för palytoxin förgiftning . Så när vi kom hem från sjukhuset så stod karet utanför ytterdörren och det första jag tänkte då va att nej det åker direkt ut på annons och allt levande bara slänger jag . Ville långt ifrån akvariet just då. Men när jag landat och lugnat mig lite så blev det endå så att suget tog över ! Jag kan inte sluta med hobbyn för en motgång bara ! så nu står jag här med karet igång och inväntar det sista jag beställt och känner mig som skrivet innan faktiskt jävligt nöjd ! :)

Innehåll.

15 kg levande sten .

2 mycket vackra rörmaskar

Lite nassarius snäckor

En borre

Man och fru sandvändare

1 salarias

2 clowner och deras Anemon som just nu håller på att dela sig !

En gobbie och hans pistol räka !

Har lite förkärlek för djur som går i symbios och par !

En gul "coral gobbie"

2 fröken fiskar !

Några turbo snäckor .

Koraller har jag också! Men känns inte som att dom klarar sig så bra just nu utan ljuset . Planen va ju att jag redan skulle ha ljuset för det stod att det fanns i lager ! Men man har inte alltid tur !

Mer levande blir det efter nyår när allt e fixat :)

Inväntar mina "rockmags" så helbilder blir det när allt e färdigt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har checkat in din tråd :) jag gillar karet skarpt

! Till skillnad från deras 120 det digga jag inte alls. Har hunnit testa en massa olika kar genom tiden . Percula 90 percula 120 . Rsm 130 gånger 4. Rsm 250. Aqua medic blenny. Några "vanliga" kar . Upp till 350 liter . men faktiskt första gången jag känner mig riktigt nöjd med ett kar och utseendet på det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...