arnstad Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Vart kan man hitta sjyssta blå bakgrunder antingen självhäftande eller bara tejpa fast den Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lolabahama Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Köpte min på pwss, du kan se den i tråden https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?58186-Lolabahamas-Tropiska-träsk-(Cayman-300l)Är en vändbar Juwel bakgrund och jag använde bakgrundslim, resultaten blev väl sådär, lite bubblor här och var (vilket högst troligen beror på handhavande fel). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
arnstad Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 ah precis en sådan bakgrund jag tänker på men utan den där vita nyansen vid vattenytan men det kanske va bubblorna du pratade om? annars riktigt fin blå nyans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lolabahama Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Mjaha, nä det är ju tyvärr lite ljusare upptill. Här har du den så ser du hur andra sidan ser ut också http://www.pwss.se/product.php?productid=12836&cat=1263&page=1Men kan tänka mig att det är solid blå du är ute efter? En sådan här kanske http://www.pwss.se/product.php?productid=348&cat=1263&page=2 ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
arnstad Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 ajjemen den solida blå va sjysst skulle helst vilja ha en självhäftande typ då det nästan aldrig blir bra att tejpa upp bakgrunden känns det som. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lolabahama Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Njäe det blir nog alltid lite mellanrum mellan glas och bakgrund när man tejpar, har aldrig haft bakgrund av planschtyp förut, har endast haft btn bakgrunder. Men bakgrundslimmet var helt ok (köpte även det på pwss). Problemet var nog att jag hade lite bråttom och inte var tillräckligt noggrann när jag limmade bakgrunden, tog liksom lite lagom mycket lim (tyckte jag) man ska nog i själva verket ösa på rätt så rejält med produkten. Ett tips. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Har använt vanlig matolja som lim, bara kleta på och stryka till med fönsterskrapa så man får bort alla bubblor. Sitter i flera år. Bakgrundslimmerna verkar ha en tendens att släppa efter ett tag.Fast det bästa är att måla baksidan om man kan tänka sig enfärgad bakgrund. Kulören bora bora från beckers är riktigt snygg, använd vanlig vattenbaserad inomhusfärg.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Måla istället. Blir mycket snyggare och du kan enklare välja exakt den nyans av blå du gillar. Skulle du ångra dig så är det inte svårt att ta bort färg från glas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
arnstad Postat 20 december 2013 Författare Dela Postat 20 december 2013 Ja ja va inne på Colorama idag och frågade.efter.färg fick för mig att det var en speciell färg för glas så han tyckte väll jag va korkad men färg blev det inte ska nog måla dock tack för tipsen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Finns något som heter plastidip, en plastspray i många olika kulörer, bara spraya ett par lager, och riv av som en film när man ska ta bort den, väldigt smidigt!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas84 Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 jag köpte självhäftande latexfilm (kontaktplast) på en tryckerifirma. Sprutade med blomspruta lite såpavatten på karet och på filmen, skrapade ut vattnet med en fönsterskrapa. Blev kanon inte en enda luftbubbla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
AffeAlien Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Plastdipr utmärkt och blir som en hinna. Blir man less på den är det bara rycka bort och spruta på en annan färg.Http://dipit.seSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Ja ja va inne på Colorama idag och frågade.efter.färg fick för mig att det var en speciell färg för glas så han tyckte väll jag va korkad men färg blev det inte ska nog måla dock tack för tipsenJa jag tänkte också så när jag köpte färg men vart nog bara en vanlig lackfärg om jag kommer ihåg rätt. Ytan ska ju inte röras efter målning så det spelar ju ingen roll vad för färg man egentligen väljer. Är du nojig över att du ska råka komma åt så att färgen lossnar så kan du göra som jag och täcka färgen med silvertejp efteråt. Då är det heller inte så noggrannt hur många lager färg du lägger om du oroar dig över att det ska lysa igenom. Sen skyddar ju tejpen även om du mot förmodan skulle få vattenstänk på den sidan av glasetSent from my GT-I9300 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
arnstad Postat 21 december 2013 Författare Dela Postat 21 december 2013 Det blev en blå akryl färg ifrån Claes Ohlsson riktigt bra resultat helnöjd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JensGranlund Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Bild? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.