Gå till innehåll

bakgrund


arnstad

Rekommenderade inlägg

Njäe det blir nog alltid lite mellanrum mellan glas och bakgrund när man tejpar, har aldrig haft bakgrund av planschtyp förut, har endast haft btn bakgrunder. Men bakgrundslimmet var helt ok (köpte även det på pwss). Problemet var nog att jag hade lite bråttom och inte var tillräckligt noggrann när jag limmade bakgrunden, tog liksom lite lagom mycket lim (tyckte jag) man ska nog i själva verket ösa på rätt så rejält med produkten. Ett tips.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har använt vanlig matolja som lim, bara kleta på och stryka till med fönsterskrapa så man får bort alla bubblor. Sitter i flera år. Bakgrundslimmerna verkar ha en tendens att släppa efter ett tag.

Fast det bästa är att måla baksidan om man kan tänka sig enfärgad bakgrund.

Kulören bora bora från beckers är riktigt snygg, använd vanlig vattenbaserad inomhusfärg.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ja va inne på Colorama idag och frågade.efter.färg fick för mig att det var en speciell färg för glas så han tyckte väll jag va korkad men färg blev det inte ska nog måla dock tack för tipsen

Ja jag tänkte också så när jag köpte färg men vart nog bara en vanlig lackfärg om jag kommer ihåg rätt. Ytan ska ju inte röras efter målning så det spelar ju ingen roll vad för färg man egentligen väljer. Är du nojig över att du ska råka komma åt så att färgen lossnar så kan du göra som jag och täcka färgen med silvertejp efteråt. Då är det heller inte så noggrannt hur många lager färg du lägger om du oroar dig över att det ska lysa igenom. Sen skyddar ju tejpen även om du mot förmodan skulle få vattenstänk på den sidan av glaset

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...