Gå till innehåll

Deltec MCE 600


Rickard85

Rekommenderade inlägg

Hallå!

Har hittat en begagnad Deltec MCE 600 för 2000:- och undrar då om detta är ett överkomligt pris? Man får ju ändå en sproilans ny Aqua-Medic Turboflotor Multi för 375:- till.

Vad säger ni kunniga? Lust att hjälpa en nybörjare att undvika en eventuell dålig affär så vore han evigt tacksam? ;)

MVH

Rickard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är två helt skilda skummare, Turboflotorn är en skummare med syresten samt att du behöver en luftpump till den.

Deltec skummaren är en venturiskummare med needwheel pump. Som du desutom kan hänga på utsidan av akvariet. Det ar desutom ett fack för filtermedia tex fosfatremover, aktift kol mm. Deltec skummaren är bland det absolut bästa du kan hitta i skumningsväg för mindre akvarier, den är dock känd för att kunna föra oväsen, har man tur så kan man få en som är knäpptyst.

2000 är ett ok pris för en sån skummare, men du får själv avgöra vad du vill satsa på.

Jag uppgraderade från turboflotorn till en deltec för ca ett år sen, och det har jag aldrig ångrat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är två helt skilda skummare, Turboflotorn är en skummare med syresten samt att du behöver en luftpump till den.

Deltec skummaren är en venturiskummare med needwheel pump. Som du desutom kan hänga på utsidan av akvariet. Det ar desutom ett fack för filtermedia tex fosfatremover, aktift kol mm. Deltec skummaren är bland det absolut bästa du kan hitta i skumningsväg för mindre akvarier, den är dock känd för att kunna föra oväsen, har man tur så kan man få en som är knäpptyst.

2000 är ett ok pris för en sån skummare, men du får själv avgöra vad du vill satsa på.

Jag uppgraderade från turboflotorn till en deltec för ca ett år sen, och det har jag aldrig ångrat.

turboflotor multin är ju ingen syrestens skummare

och går med att hänga på utsidan av karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...