Andreas84 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Vågar man ha denna http://www.biltema.se/sv/Bat/Pump/Vattenpump/Drankbar-pentrypump-12-V-25980/ ståendes i sumpen som vattenbytarpump. Tänkte använda den till att byta vatten med en slang påkopllad hela tiden som vid vb bara hängs i toastolen. Pumpen kommer mellan vattenbytena att stå i sumpen så undrar ifall det är några skruvar elelr annat olämpligt i den som kan vara till skada?Eller om det finns någon liten pump för akvariebruk med insug mot botten? Citera
mikoto Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Då den är anpassad för sötvatten så finns det en risk att tex axeln i pumpen tokrostar, det är nog det jag skulle bekymra mig om mest. Snarare att pumpen inte håller någon längre tid än att den förstör vattnet. Citera
Majki01 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Men hade den verkligen legat under kategorin båt om den inte klarat av salt ? Citera
mikoto Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Det brukar stå om de klarar saltvatten, eller iaf om de är testade för det. Den är gjord för båt ja, men den är gjord för dricksvattenssystemet på båten. Samma som på en husvagn. Man får vara redigt snål om man kör saltvatten i det ;-)Jag hade köpt en liten billig Sicce pump kanske istället för vattenbyte och satt en 90 graders krök på insuget och vinklat neråt om du vill ha den ståendes permanent i sumpen. Citera
_Manne_ Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Men hade den verkligen legat under kategorin båt om den inte klarat av salt ?På biltema.. Ja .. Den funkar till att koppla som osmospump a tunzes variant av nivå lösning.. Pumpen ska inte i Saltvatten..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
freddi36 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Jag använder den till att fylla på med vatten vid vattenbyte en gång per vecka/varannan vecka. Mellan vattenbytena står den i osmostanken. Citera
Andreas84 Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 tack för alla svar.bra ide med sicce-pumpen. Får bli en sådan ist. Citera
pkarl Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Har använt denna typ av pump i flera år och den fungerar alldeles utmärkt. Använder för påfyllning av kalkvatten och den har i alla fall fungerat klanderfritt varje dag i ca 4 år nu.//Patrik Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.