Nille83 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Min Filfisk är spårlöst försvunnen och börjar få lite glasrosor. Någon som testat dessa snäckor? svåra eller lätta att ha? Revsäkra? dela gärna era erfarenheter. Citera
krille 55 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Jag fick in nåt som liknar dom i mitt kar för ett och ett halvt år sen av misstag. dom åt upp hela hela mitt knappbestånd och förökade sig i snabb takt. hade ett rent helsike att bli av med dom. Fick jaga på nätterna. Kolla min tråd Citera
Edward Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Vad jag vet så är dom revsäkra eftersom dom endast lever på glasrosor.finns en tråd om detta här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?39514-D%F6d-%E5t-glasrosor-Berghia-nakensn%E4ckor&highlight=Berghia Citera
Nille83 Postat 22 december 2013 Författare Postat 22 december 2013 Tackar!Men verkar inte som dessa snäckor är något för mig då. Jag har 5 glasrosor i mitt kar Filfisken käkade vanligt foder samtidigt som den höll efter glasrosorna. Citera
Dykaren Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Jag har skrivit en slutsummering i tråden som Edward länkade till. Under rätt förutsättningar så funkar de och de är revsäkra. Citera
Nille83 Postat 23 december 2013 Författare Postat 23 december 2013 Jag har skrivit en slutsummering i tråden som Edward länkade till. Under rätt förutsättningar så funkar de och de är revsäkra.Äter de bara glasroser då? Man kan inte utfodra dem med något annat? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.