krille 55 Postat 19 januari 2014 Författare Dela Postat 19 januari 2014 Skummaren blev full på tio min trots att jag ströp luften så mycke det gick. Va tvungen att höja den ett par cm så inte skumpelaren blev för hög Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 20 januari 2014 Författare Dela Postat 20 januari 2014 Skummaren jobbar på bra nu när jag höjde den. Blir smutsigare skum. Innan va det vitt som tvållödder. Vattnet har också klarnat betydligt. Har kapat den ena plåten i rampen i kväll. Den där drivare och fläktar sitter. nu har jag den ömtåliga kvar. Den som har ledsen limmade på sej. Ska ta det i morgon Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 20 januari 2014 Dela Postat 20 januari 2014 Följer din tråd Krille.Det ska bli skoj att få se karet live snart. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 22 januari 2014 Författare Dela Postat 22 januari 2014 va i verkstan och delade rampen i kväll. Så här blev det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 januari 2014 Dela Postat 23 januari 2014 Hur blev det över akvariet ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 januari 2014 Författare Dela Postat 24 januari 2014 Har inte hängt upp den men höll den över karet. Rampen är 60 lång o karet är 100. Det blev skugga i kanterna. Får nog vända dom på andra hållet så ytan per ramp blir 80x50 i stället för 100x40. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Dela Postat 24 januari 2014 Låter som du kommer att få bygga ut lite Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 januari 2014 Författare Dela Postat 24 januari 2014 Finns ju gott om plats i ramperna om man vill lägga till mer leds. Förmodligen blir det att komplettera åtminstone den ena Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 januari 2014 Författare Dela Postat 24 januari 2014 Att ledsen sitter som dom gör beror på att förre ägaren har haft lysrör där det är tomt. Då var rampen inbyggd Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Dela Postat 24 januari 2014 Se om du kan brassa på någon timme med befintliga lEDs o se vad tempen blir på skivan.. Bör ju kunna lägga till lite LEDs utan att värmen ska bli besvärligSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 januari 2014 Författare Dela Postat 24 januari 2014 Syns inte på bilden men det är dubbla plåtar med 2 cm mellanrum så det går att ta hål i den övre och sätta fläkt där om det behövs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 24 januari 2014 Dela Postat 24 januari 2014 Då kan du kräma på lite ju! Finns ju möjligheter att påverka då.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 25 januari 2014 Författare Dela Postat 25 januari 2014 Ena rampen provisoriskt upphängd bara för att se hur det blir Hyfsat med ljus men det behövs nog en slinga i andra kanten på den andra rampen för att fylla upp i mitten Kommer då att vända denna så ledsen kommer närmast väggen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 25 januari 2014 Författare Dela Postat 25 januari 2014 Mätte tempen på plåten. Den håller 48 grader utan fläktkylning. Varit i gång fyra timmar på fullt ljus så då behöver jag väl inte sätta dit nån fläkt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Tror inte det behövs ngn fläkt,det blir ju lite varmare i sommar men du har kanske öppen spis redan som ger mer värme i rummet,såg på min aluplåt jag hade blev lite varmare på sommaren men ingen fara som jag upplevde det mvh Odel Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Bara håll ett öga på tempen ett tag så ser du över lite tid.. Ser ut som en bra början!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 31 januari 2014 Författare Dela Postat 31 januari 2014 Har varit och köpt LEDs till en kompletterande slinga i andra rampen, Ska försöka färda det i helgen. Satte i den första skivan i går i baljan. även en värmare. Har nu 26 grader i vattnet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 31 januari 2014 Dela Postat 31 januari 2014 Låter som det sakta men säkert går framåt.. Trevligt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 3 februari 2014 Författare Dela Postat 3 februari 2014 Första invånarna i baljan. Några skivor från Manne. Inte helt utslagna ännu för ljuset nyss tänt. Snart klar med andra rampen. Håller på att försöka få till upphängningen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
odel68 Postat 3 februari 2014 Dela Postat 3 februari 2014 Kanon härligt att det går framåt mvh Odel:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 3 februari 2014 Författare Dela Postat 3 februari 2014 Såja. nu lyser den andra rampen också. Får se om jag kan få upp den i morgon. I så fall kommer kort Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 4 februari 2014 Författare Dela Postat 4 februari 2014 nu hänger dom på plats. ska man bara fixa till sladdar och sånt Doppvärmaren ska inte va där Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 5 februari 2014 Författare Dela Postat 5 februari 2014 Här ser man belysningens inverkan på algtillväxten Höger del belyst en vecka, vänster del en dag Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 5 februari 2014 Författare Dela Postat 5 februari 2014 Mannes skivor har blåst upp sej och blivit fina. Får nog skaffa lite algätare i helgen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 februari 2014 Dela Postat 5 februari 2014 Härligt!! Så fick du en bra bit LS från mitt system.. hoppas allt går bra.Jag tackar för reservdelarna!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.