Gå till innehåll

Liatölpens knappbalja


krille 55

Rekommenderade inlägg

På tal om glas så va jag på miljöstationen och slängde det sista från flytten ur hyrverkstan. I glascontainern låg det ett komplett nerskuret 720-liters kar, alla glas hela. varför slänger man det. Stationen är bemannad. Försökte prata med killen som va där men man får inte ta nåt där som nån annan har slängt. det är för djäkligt
så är de här i helsingborg också... men ta det när de tittar bort vetja=)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller gör som jag delvis gjort, och vissa andra gjort, ta en BTN som grund, sen täcker du den med småsten och kanske även nån lite större hylla. Fäst med cement, t.ex reefbond, blir riktigt bra då man inte ser glaset mellan springorna.

Kul med ny burk! Ser ut till att bli riktigt bra :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter diverse strul med en borrmaskin(den började brinna) när jag skulle borra hål för sladdarna i möbeln så finns det nu 75 liter vatten i karet. 50 liter nytt och 25 från vattenbytet i rsm:et. Manne, vi får prata lite mer om ditt förslag så jag har fattat dej rätt. Om det är som jag tror att du tänkt så kan det säkert bli riktigt snyggt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Både levande och död sten sten på plats. Även skummare och streamer installerad. Försökte mej på scaping a la Manne så gott det gick med det material jag hade.post-6211-14468932351763_thumb.jpg Högra delen är botten täckt med krossad sten ca 3-5 cm. I vänstra delen korallsand 5-10 mm. sen två stora stenar som sticker upp, en i sanden och en i stenkrosset, Tycker det blir riktigt bra. Ser ut som en klippkant som övergår i sandbotten. Ursäkta bildkvaliten men enda belysning är två spottar som sitter i taket, blir ju rätt gult ljus. Vattnet är ju inte 100 klart heller efter scapingen. Har börjat demontera rampen för kapning och modifiering

post-6211-14468932351033_thumb.jpg

post-6211-14468932351334_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...