Gå till innehåll

Lite bilder från akvariet


DanneI

Rekommenderade inlägg

  • 7 månader senare...

(Kan tillägga att till detta kar 600at används enbart kranvatten, vattenbyte har bestått i 40l/kvartal ända sedan start. I mitt 540 har jag senaste året drygt kört med osmos, vattenbyte där ca 100l var 3e månad) Har senaste året som gått inte gjort några tester överhuvudtaget, förutom haft koll på Kh samt kontrollerat salthalten ett par gånger. Hade jag märkt att något börjat fallera i karen så hade jag gjort fler tester, men allt har sett helt ok ut. Har på ett år förlorat en Lobophyllia jag haft i ca 3år that`s it. Kan jag släppa kontrollen så här pass mycket och ändå ha det så pass stabilt så kanske det är dags att skippa 2 kar och gå upp en bit till i storlek istället:) Har dock inte haft någon "brutal" tillväxt men ser allt schyst ut och iaf har tillväxt-toppar så är jag nöjd. Enda riktiga skillnaden jag märkt är att i osmos-karet så är det mindre algtillväxt, och (vilket är lite förvånande) helt klart bäst drag på kortpolypiga, acropora och pocillopora i det med kranvatten och litet byte/kvartal. (Jag har alltid gjort betydligt färre/mindre vattenbyten än de flesta, men så här lite som senaste året har jag inte gjort tidigare) I mitt 600 satte jag bara i acro bla som test, märkligt nog är de finare där än i mitt 540 färg-mässigt) En bidragande orsak kan såklart vara att ngn kejsare noppar på dom ibland, men de ser överlag bättre ut, även på tillväxt där i)

Ändrat av DanneI
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...