slarvid Postat 1 januari 2014 Författare Postat 1 januari 2014 Oki. Vad rekommendar du för skalle i en sump på typ 30 liter? Citera
Edward Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Det fungerar ju med dom mesta pumparna, aquabee, tunze har även några bra och tysta för vettig peng. Men man behöver ju veta vilket flöde man är ute efter, samt dimensioner på rören som går ner. Oftast är kapaciteten på skummarpumpen en bra utgångspunkt. Citera
slarvid Postat 1 januari 2014 Författare Postat 1 januari 2014 Blir väl två 25mm rör ner till sump. En som reserv lite över den andra, sen en 25 mm som retur. Citera
xstream Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Två 25 ner klarar du dig lätt på och även 25 upp. Oftast finns det diagram för vad pumparna lämnar vid viss höjd etc. Jag tror att en pump på mellan 1500-2000l är lagom. Citera
slarvid Postat 1 januari 2014 Författare Postat 1 januari 2014 Oki. Då testar jag med den jag har och höjer upp sumpen på ritningen lite Citera
slarvid Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 En undring över nivåerna i karet. Om karet är 40 cm högt, vart typ sätter man ytavrinningskammen? Samt bakom rutan med den kommer sump-rören vara. Två uten in. Nivå på ut-rören? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.