StefanL Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Har 1000tals små vågformade plattmaskar 1-5 mm breda, extremt tunna nästa genomskinliga, de verkar äta alger de enda koraller som de påverkar är stjärnpolyper/ briaruim , de täcker en kolloni ett par dagar, sen flyttar det och kollen är opåverkadnågon som vet vad detta är och on något äter dem?Stefan Citera
_Manne_ Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Finns "wrassar" som äter sånt.. Även vissa scooter blennider som Kan äta ev..Slamsuga är bästa tipset för att minimera typ.. Vid varje vattenbyte..Tror det är svårt o hitta en 100% lösning tyvärr..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Är en typ av planaria.. Kan inte exakt art tyvärr.. Är inte "farligt" men blir lätt en pest som man gärna vill slippa..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
StoffeSwe Postat 30 december 2013 Postat 30 december 2013 Jag hade dessa i nästa två år och det var en evig kamp att hålla nere antalet. Det som slutligen gjorde att jag lyckades bli av med dem (de har inte synts till på ca 6 månader) är flatworm exit i kombination med att jag sänkte tempen i karet till 21*c. Då jag endast har tåliga mjukisar och anemoner kunde jag göra temp sänkningen under ca 10 dagar utan att några andra djur dog. Citera
Dykaren Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 De brukar försvinna av själv efter ett tag. Se till din osmos så den inte släpper igenom ngt som gynnar dem. Citera
stigigemla Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Jag minskade tillväxten på mina avsevärt när jag bytte media i silikatfiltret. De behöver en aning silikat. Sedan tog en scooter mandarin resten på två veckor. 200 liters akvarium. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.