Ted Camenius Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Den tvärdog helt plötsligt när jag satt o kikade på karet. Inget liv alls i den.Har den nån säkring eller något?Plockade isär den o rengjorde med ingen förbättring.Det är en red dragon 6500 med anti kalk bypass ca 5-6år gammal har gått som en klocka sen den var ny. Citera
Mats_öland Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 hittar detta på deras hemsida,, All Red Dragon® pumps feature an integrated automaticswitch-off function. The energy input is continuously mea-sured electronically. If power consumption increases forwhatever reasons, e.g. in case of calcification resultingin sluggish bearings – the electronic system of the pumprecognizes this as a failure and the pump is switched offautomatically. By plugging/unplugging the power plug the pump can bemade ready for operation again. Please note that it is pro-hibited to circumvent the electronics to make the pump runagain by constantly plugging/unplugging the power. If theRed Dragon® pump switches off, there is always a problemwhich must be remedied. This is usually a cleaning intervalthat is to be implemented. Continuous circumventing of thepump electronics may result in motor damage which is notcovered by guarantee or goodwill. Furthermore, major im-purities may generate vibrations. We recommend to check the Red Dragon® pump already afterthree months, to determine the possible maintenance intervalsthat, can be depending on precipitation between 2-12 months. Citera
Mats_öland Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 blev lite lustigt när kopierade texten ,,kanske man inte får ? men kolla deras hemsida ..finns underhåll flik under din pump Citera
Ted Camenius Postat 31 december 2013 Författare Postat 31 december 2013 Då finns det en intern säkring med andra ord. Men jag har pluggad i och ur ett antal ggr utan resultat. Testat i annat strömurtag. Tagit isär pumpen och rengjort den utan förbättring. Nu lyckades jag dessutom tappa rotorn i sinken när jag rengjorde så den gick av. Nu finns nog ingen billig lösning Citera
xstream Postat 31 december 2013 Postat 31 december 2013 Ruskigt tråkigt när sånt händer. Vad användes pumpen till? Igår när jag rengjorde mitt kar tyckte jag att det va dålig cirkulation vid utloppet från min Deltec hlp 4750. Jag gjorde som dig och plockade isär pumpen. Hittade inga fel tills jag upptäckte en spricka i metallhuset på pumpen. Det va den pumpen det. Jag hade den till mina 2 uvc och har tidigare bränt en Quietone 6000. Jag tror tryckhöjden har tagit knäcken på pumparna så nu får dom stå i garderoben tills dom behövs. Citera
Stefan molin Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Hej Ted , det går att använda en Laguna 7500 , det är samma motorblock , Henrik slå mig en signa l , har säkert 7-8 st motorblock du kan få , mvh stefan Citera
Janne Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Jag har reparerat min Red Dragon 4500 med ett Laguna block det fungerar bra./JanneSent from my GT-I9295 using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.