Joru Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Det är så att min ena putsarräka är full med rom. Finns det någon chans att det blir något av det? Är det någon av er som har lyckats avla fram räkor? Kan tänka mig att mandarin fiskarna jag har ser fram emot en god middag. Citera
elNico Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Blir nog en god middag ja... Tyvärr e det svårt att få dom att överleva, jag har försökt halvhjärtat några ggr men dom dör efter en vecka. Fel foder, för stort.Men folk har ju lyckats så försök! Citera
stigigemla Postat 3 september 2005 Postat 3 september 2005 Räklarverna äter rotiferer så det är bara att börja odla.Ett mörkt akvarium med ljuskällan över mitten är att föredra eftersom larverna simmar mot ljuset. Är ljuset för starkt försöker de simma ned genom botten. Kommer ljuset från sidan slår de sönder sig mot sidoglaset. Ungefär 16 timmars ljustid skall vara bäst.Sjunde skalömsningen efter ungefär 52 dagar skall vara den svåraste. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.