Gå till innehåll

Skum fråga


jacs

Rekommenderade inlägg

Beror på tillverkare vill jag säga. de mer seriösa pratar luft/timme och vatten/timme. Vissa andra visar vad pumpen med vanlig impeller ger för vattenflöde per timme. Vilket är hyffsat irrelevant.

Vattenflödet bestäms av pumpens styrka, impeller och "venturi". Till viss, liten, mån även beroende på hyr strypt utloppet är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vaknade idag med mail om att de har skickat min skummare så att gå från pre-order igår till leverans under en dag är duktigt. Tack för era svar och som ni skriver så är luftpumpen då på 520lph men skall man då ha ett vatten flöde på 2500lph. Min fundering är att varför skall man ha världens vattenflöde genom sumpen? Akvariet skall ju ha turbulent vatten men behöver vattenvolymen cirkulera även 5ggr i timmen genom sumpen?

Synd att man inte visste om det med dc pump då jag inte har direkt bråttom så sett med inköpet för min dc6000 är en dröm att leka med.

Sedan efter en massa letande på andra sidor bla bubble magus egna sida så finns det ej någon info om vattenflöde som fish-street har. Men fick reda på vattennivån på 9.5"-11" så nu vet man lite till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...