Gå till innehåll

Är detta början på STN??


freddi36

Rekommenderade inlägg

Min tricolor har börjat blekna vid basen. Notera att vävnaden inte är död, bara väldigt ljus. De gröna polyperna finns kvar samt en svag rosa ton. Om detta är början på STN, vad gör jag? Vill verkligen inte behöva fragga den då jag dragit upp den från mini fragg storlek sen i somras...

ju6uda2e.jpg

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den har ju lite tuffa grannar tycker jag det ser ut som. Väldigt snabb "encrusting" (jag vet inte vad man ska säga på svenska) kan vara utan pigment ett bra tag. Är det gammal tillväxt skulle jag oroa mig, är det nytt skulle jag vara glad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är gammal tillväxt. Det är en hyfsad bit till stylophoran, mer än vad andra har mellan sina sps. Stjärnpolypen drar jag gärna bort en bit av om den kan orsaka problemen. Kan egentligen flytta stylophoran också då den inte är limmad, sitter bara riktigt bra i en skreva.

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger upp två bilder till. Det är den ljusa kanten längs hela framsidan av basen jag menar, har uppstått på ca3 dagar.

post-5907-14468932104032_thumb.jpg

Beger mig direkt till han tråd och läser..

Vad bör jag göra mer? Öka flödet? Mata med mer korallfoder? Näringsvärdena är låga och jag kör med nopox så har råd att mata lite kraftigare. Löser upp en ärta av reefpaste varannan dag ca och häller i karet på kvällen i dagsläget.. Ska kolla mitt Kh nu också så det inte är det som spökar..

Och bilderna blev sneda såg jag nu..

post-5907-14468932104319_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...