Pasaputte Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Hej mitt kar är 125L och en sump på 60L Skummare BM curve 5 bara 3 mån gammalidag började min BM att skumma ren vatten och kan ej sjustera skimmning, ja höjde den från botten cirka 10 cm men ändå det tar 5 min sen börjar den fylla koppen hjälp om ni vet vad det kan bero på , den har fungerat perfect till idag eftermidag. MVH Patrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Jag skulle ta isär den och göra rent ordentligt inkl. luftslangen. Borde hjälpa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Tack jag gjorde det idag vid 20:00 tiden men det är samma en sak att påpeka bubblor i vatnet åker upp och ner, en minute skummar den rätt höjd ena sekunden den blir hög och droppar vatten.vatten nivå förndras ej alls.MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Maglofster Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Och luftslangen är helt ren? Har du klämt och kollat så det inte är några saltklumpar däri? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Har du tagit isär och gjort ren pumpen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 jag är helt säkert. men jag ska ta bort den igen och rensa igen med varmvatten MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Om du med 100% säkerhet vet att det inte är fel på Skummaren så gör ett noggrant test med Ca,mg,Kh Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Kolla så att det inte sitter något skit i insugsröret där nippeln sitter för luftslangen. Typ några plastrester eller nått från tillverkningen. Alltså i den vita klumpen som sitter nere på skummaren och går till själva pumpen.Kan vara ett synvilla men jag tycker insuget ser ut att stå för nära sumpväggen och då kan du nog få det fenomenet. Du kanske ställer en bit ifrån men sen sugs den kanske in mot glaset och det blir ett helt annat motstånd och vatten nivån höjs eller sänks i skummaren. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sherwan Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Inget du har tillsatt nyligen som kan förklara det?Händer så ibland hos mig, men kan bero på om jag nyligen har tillsatt mat/foder (exempel cyclop-eeze) som får den att skumma över några koppar för att sedan återgå till det normala. Efter ett tag vet man vilka som ger den effekten och stänger av den ett tag/skummar utan lock/kopp eller slutar med den varianten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Hej Tack alla svar, och förslag , det kan vara olika saker som ni beskrev , idag faktiskt har jag köpte nya blå Xenia och en flaska FM bak och har doserat i karet 2 mljag uptäkte med att min Ca var låg 0,20 nu har jag dosera den till 0.14imorgon kommer jag att ändra plats på skummaren plats så luft insuget är inte nära sump rutan.jag updatera imorgon.MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
turboadde Postat 19 januari 2014 Dela Postat 19 januari 2014 Fick du ordning på den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 20 januari 2014 Författare Dela Postat 20 januari 2014 Hej igen ursäkta att jag glömde svaren .men jag vill tacka alla som har svarat.det var en kedja av flera saker som ni experter har skrivit om ,det löst sig och det blev bättre.flyttat BM lite från kanten så luft flödet fick fritt.rensat det med Atika , det var impeller som inte riktig rent.Tacka igenMVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.