Gå till innehåll

Kolla videon - roterande pumpmunstycke!


johnsson_82

Rekommenderade inlägg

Jag har det här akvariet och pumpen som hör till. På videon verkar det sitta något form av munstycke som roterar och skapar oregelbundna strömmar i karet. En sådan hade jag velat prova! Är det någon som vet vad det kallas och var man kan hitta en sådan? Här är videon: http://m.youtube.com/watch?v=Hfcd86QmmUA

var försiktig med den om du köper en kuggarna i den går lätt sönder min hackar o fastnar ,, annars eden bra tror jag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

90 danska på mini zoo i köpenhamn

http://www.minizoo.dk/p/FLODeflector360gradersroterendedyseGodtilRedSeaMaxAkvarier#CID=1114

har eventuellt en oanvänd liggande, som du kan få för en hundring eller något byte om du passerar lomma . funkar bra men dämpar flödet, de är rekommenderade för max 1500 l/h men det bli ganska slöt hade en på min 2400l/h funkade ok

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter att ha kört med 3-4 stycken under dom senaste 8 åren så måste jag ärligt säga att dom inte är så bra.

Om du kan skulle jag rekommendera en streampump istället, koraller älskar vattenflödet från dom.

Problemet med Hydor Flo är att dom börjar slitas ut efter bara något år, och störs väldigt lätt av sniglar och småkryp så att dom fastnar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tänkt ha den i mitt 30 liters nano. Jag har en pump där i såklart men den gör så att vattnet går runt i en och samma cirkel. Skulle vilja ha något som gav flöde i lite olika riktningar. Att stoppa i en streamer pump skulle innebära allt för kraftigt flöde. Får fundera på om det är värt ett köp av Hydor flo eller inte.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den är oväntat stor o ful i ett nano men annars är det en rimlig kompromiss för att få ett mer växlande flöde.

Skall du lyxa till det framöver så är den nya Jebao wp10 pumpen ett tips om du skaffar en ställbar adapter, då kan du ha ett nanokar med en gungande våg(snyggt med mjukisar).

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...