Gå till innehåll

bm nac QQ vs nac 3 (och 0,5 och +) vs tunze 9002


slarvid

Rekommenderade inlägg

ja, för nackdelar. Va tvärsäker på den ena, sen googlade runt lite och fick tänka om.

Bm kostar typ 500 ny från hongkong inkl frakt. Tunze dyrare, men det finns beggade.

Vilka skummar bäst? Driftsäkrast? Om den går sönder, vilken är bäst då att fixa reservdelar till osv. Tillbehör? Tystast? samt är de för små till 50Lkar plus 30 Liter sump? enligt spec funkar de, men de flesta tillverkare brukar salta lite så att säga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft alla 3 faktiskt, i små kar (45L och 80L).

Jag skulle säga BM 3 (0,5 , +) är att föredra, den är rejäl och skummar bra, men QQ är inte långt efter. 9002 gillade jag inte, hemligt med en fyrkantig box bara som man inte ser vad som händer i och den är gjord för att sitta i exakt vattennivå i höjd så den står inte på botten i sumpen, knöligt, och den skummade sådär tyckte jag.

Ingen av dom är speciellt tyst.

men det finns säkert fler som har helt andra erfarenheter av dessa :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

gör qq jobbet? eller är de bättre att överdimensionera och köra en nac 3+?

QQ gör jobbet, det är den jag kör med nu och haft senaste året. Men min nac 3.5 gick sönder och jag hade en qq liggandes, plus att jag har väldigt trång sump. Hade jag haft mer plats hade jag nog investerat i en 3.5 eller 3+.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skumt med nac3. Det är väl inte direkt raketvetenskap med skummare? den borde skumma lite tycker jag.

mm kanske lägga i ättiksbad ett dygn bara. Men jag är så nöjd med qq.

Annars var jag inne på denna snarare för ett tag sen, men den är lite för stor, annars tip top tror jag

SC1350

http://www.tritonakvarium.se/deltec-sc1350/3103-0

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...