Gå till innehåll

Displayfel på GHL SA4 doserpump


campokatt

Rekommenderade inlägg

Har inte använt pumpen på ett par månader och nu när jag skulle starta igång balling igen så verkar displayen ha ballat ur.

Man ser inte vad som står utan flera segment i displayen lyser inte.

Nån som varit med om liknande? Den har stått tort i rumstemperatur hela tiden.

Den verkar dock funka i övrigt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, på min verkar det inte vara så. Har klämt o dragit lite och kan inte få isär delarna utan att riskera att ha sönder dom.

Dom kan väll ändra tillverkningen ibland kan man tänka.

Bifogar bilder på hur min ser ut ifall nån i framtiden stöter på samma problem.

post-2574-14468932309108_thumb.jpg

post-2574-14468932309311_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den svarta kåpan sitter fast i displaydelen och verkar bara sitta där som skydd, stöd och avlastning till stiften.. och den delen sitter enbart fast i det kretskortet med knapparna med de där 18 stiften vilka är lödda, är ingen kontakt där. I mitt fall måste jag nog byta hela klabbet är jag rädd. Men, billigare med 700:- för den delen än en ny pump som jag trodde jag skulle få köpa så ja får ta den smällen.

Red. För info kan jag säga att då jag beställt en ny del så har jag plockat bort och delat på så mycket som går ink den svarta ramen. Den delen ni länkar till är inte utbytbar på min he he..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag råkade ut för samma sak, eller egentligen så var den redan kass när jag köpte min, men efter kontakt med GHL så fick jag en länk till deras shop och köpte mig en ny, kostade då ca 500kr med frakt om jag minns rätt.

Sen inom ett år gjorde den likadant igen, efter kontakt med GHL så fick jag en ny skickad på garantin. När det var dags att byta displayen efter att jag fått hem den nya så visade den gamla till 99% rätt igen så jag har inte bytt den ännu.

Det är dock hela biten som den med knappar och allt i en av länkarna ovan för 65 euro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bytte min för ett par månader med samma fel! Fick ny del från Tyskland via Usa, vet inte varför fick hjälp av en tjej på deras sida. Ingen lödning enkel att byta. Gick dock med frakt och allt på 1000:-!! men går säkert att hitta billigare, men var inte busenkelt att hitta. Behövs mailadress till henne i Tysklans. Så hör av dig. M.V.H Jan Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min har pajat 3 ggr och min va lödd så jag fick löda " detta är om man byter bara bisplay" den dyrare som har hela klabbet på sig sitter med en stiftkontakt. Min är nu uppe längst in i på vinden detta hände en gång för mycke så jag vart sur.

Anledning till att just min pajat är strömspik "överslag" någon stans jag ej kommer ihåg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet om pumpen skulle gå att styra med en akvariedator när displayen är paj eller kan denna modell bara styra en annan enhet? Fins ju dom utan controller som går att styra..

Korta svaret. En SA går inte att koppla mot en ghl.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

trevlig tråd då blir det ingen GHL SA doserpump för min del då man läser dessa problem...

Gubbarna på ghl är medveten om bristerna/kvallen men verkar inte direkt bry sig nömnvärt.. Lustigt nog..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tilläggas att min gamla TEC 3NG från grotech funkar klanderfritt sen dag ett.. Inget Wow över den på något sätt men den går o går.. Displayn är ju lika häftig som en doro telefon för gamlingar..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...