Gå till innehåll

Nytt akvarium


Gocky75

Rekommenderade inlägg

Hej

Nu är det time att starta upp ett nytt efter lite stiltje med salt.

Hade ett blenny för ett tag sen som jag var tvungen att sälja av och saknade saltvatten ända sen det lämnade hemmet.

Så fick frågan om jag ville ha ett 180 L akvarium och jag hämta det direkt. Började med att fixa till en skiljevägg då jag ej ville borra ( får bli det på nästa 😊).

Köpte lite begade prylar här på SG

1 tunze 9004 skummare

1 tunze 6015

Refraktometer

Beställde även st 6045 för vart för klent med 6015 som retur pump i skiljeväggen och 6045 vart kalas men 6015 blir pump ute i akvariet.

e2u3yqad.jpg

Det har bunkrats osmosvatten nu i pannrummet och igår hade vi så det räckte att fylla upp karet med å blanda i salt.

15 kg Sten beställt och hoppas dyka upp på Tisdag från Triton.

Belysning kommer bli en ledramp som jag väntar på att den ska lagas först då drivarna till fläkt kastat in handduken.

Så nu återstår bara att vänta och titta runt bland alla fina akvarium här så länge.

vuqyzymy.jpg

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väntan väntan å väntan efter LS men efter kontakt med Triton idag så sa han vi kommer få ny sten i veckan så slipper du bottenskrapet som finns just nu.

Vad jag tänkt köra i detta är mjukisar,zoa och Lps. Vill få tag en någon fin Euphyllia sen när karet ha kört in sig.

Allt klart med startbakteri hemma i väntan på min sten.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...