patchi Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 inte helt dagsfärska bilder men de nyaste jag hade Citera
ikola Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 Det var så längesedan du uppdaterade att jag nästan trodde du lagt ner hobbyn.Det ser bra ut Sofie Citera
patchi Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 haha nejdå här läggs det inte ner men har haft mycket me skolan och praktik nu också har du sett mitt nano då? finns under nanokar men jag har haft lite korallproblem som jag hoppas kommer lösa sig. vet inte om det är ljus relaterat efter bytet från t5 till LED, sen hade jag en bicolor blenny som åt på mina sps. men min seriatopora guttatus har vitnat inifrån och även hysterixen, vet inte om det beror på dåligt flöde genom korallen när den har växt eller om ljuset inte ner in? LED reflekterar väl inte från sidorna? kan säkert ero på nått helt annat också... men lite less blir man. Citera
ikola Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 Vet ju inte hur det ser ut med dina Hystrix/Guttatus men det blir ju så att när de växer så vitnar/dör de inifrån Citera
akejan Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 Har du en överrinningsbox eller är karet borrat?Snyggt är det i alla fall! Citera
patchi Postat 10 november 2014 Författare Postat 10 november 2014 Jaha så då kanske jag inte behöver oroa mej att de vitnar? fast guttatusen ser man lite på yttersidan också, visserligen sitter den ju ytterst i karet så ljuset kanske blir klent längst ut. Akejan: Det är borrat i bakkant ganska högt upp Citera
odel68 Postat 10 november 2014 Postat 10 november 2014 Vad snyggt det var Sofie fina bilder hoppas det ordnar till sig med dina koraller mvh Ola. Citera
patchi Postat 12 november 2014 Författare Postat 12 november 2014 Jag stängde av LED nu och satte tillbaka t5 rampen ska försöka lösa det sen med komplement med t5 rör, vill ju ha det fina ljuset från LEDen men vill inte att det dödar korallerna. Så nu blev ljuset tråkigt igen. Men det kanske ordnar upp sig. Citera
patchi Postat 12 november 2014 Författare Postat 12 november 2014 De sista bilderna är från idag Citera
ikola Postat 12 november 2014 Postat 12 november 2014 Din nya Gorgonia, ska den matas eller är det fotosyntes ?Den ser fin ut.Jag tror nog att jag får bjuda in mig på ett besök hos dig till helgen om du är hemma ? Citera
Edward Postat 12 november 2014 Postat 12 november 2014 Wow schysst gorgonia, den tar jag gärna en fragg av vid tillfälle Citera
patchi Postat 13 november 2014 Författare Postat 13 november 2014 conny: japp den ska matas, har läst massa om den nu menella sp heter den. Den ska tydligen vara relativt enkel för att vara en som behöver matas vill stå strömt och i lite ljus, hittills så verkar den nöjd och alla polyper ute japp det går bra att hälsa på jesper: ja om den trivs och växer så går det självklart att ordna Citera
patchi Postat 27 november 2014 Författare Postat 27 november 2014 Blev en till eftersom en vän skulle göra sig av med sin. Den gula verkar funka bra, ser att den äter när man matar och nästan alltid fluffig Citera
patchi Postat 29 november 2014 Författare Postat 29 november 2014 Japp den är från Kenneth hittills verkar matning funka Citera
ikola Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Jäkligt snyggt kar du har Sofie Jag håller med dig dig där Ronnie.Men detta kar bör man se live, jag hade den äran häromdagen och karet ÄR verkligen fint Citera
Hammer71 Postat 31 januari 2015 Postat 31 januari 2015 Ja tänkert 👍 😃 ser jäkligt fint ut på bilderna, Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.