sebastianboos Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Köpte ett 230L caymanakvarie som jag skall ha till saltvatten. men har ett litet problem då värmen stiger hela tiden i den. har införskaffat mig 2 chassiefläktar som jag skall se om det fungerar att kyla ner lite, iallafall få lite luftcirkulation i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Niclas Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Om det är en huv som är på bilden så börja med att ta väck den, så får du ner tempen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 7 september 2005 Författare Dela Postat 7 september 2005 Om det är en huv som är på bilden så börja med att ta väck den, så får du ner tempen.mmm, det är det.. huven som armaturen sitter i det sitter T8 rör i.. ett powerglo och ett marineglo Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
B. Conspicillum Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 mmm, det är det.. huven som armaturen sitter i det sitter T8 rör i.. ett powerglo och ett marinegloDet är nog som Niclas redan sagt, akvariet behöver kunna "andas" ordentligt, och locket på bilden ser väldigt tätt ut, blir nog till att ta fram hålsågen och fixa till några ventilations hål så att det avdunstande vattnet har någonstanns att ta vägen./ Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 HAr för mig att du ändå behövde såga hål i huven för skummaren... Man får inte vara rädd för sågen här. Få saker man köper är anpassade till det man har. det är bara råmaterial att bearbeta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 7 september 2005 Författare Dela Postat 7 september 2005 ok, men det finns några andnings hål redan i locket (4 tror jag) skall kolla...japp 2 st på var sida. på bilden som jag postade innan sitter de här: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 7 september 2005 Författare Dela Postat 7 september 2005 får ta & gå in till grannen och hämta sticksågen... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 täta huvar blir ofta ett problem i saltburkar, eftersom powerheadsen som ofta används för cirkulationen också tillför ganska mycket värme Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 7 september 2005 Författare Dela Postat 7 september 2005 ursäkta new-be frågan.. powerheads? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peter Postat 7 september 2005 Dela Postat 7 september 2005 Powerhead = en modell av pump. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 8 september 2005 Författare Dela Postat 8 september 2005 ahh oki.. det sitter en rotor i det befintliga filtersystemet som pumpar 900l, har beställt en större rotor som pumpar 1200L istället, sen kommer det en cirkulationspump till , har inte beställt den än bara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sebastianboos Postat 10 september 2005 Författare Dela Postat 10 september 2005 nu var data fläktarna och "nattljuset" på plats. blev bra, håller temperaturen på 25,7 och på natte tid så håller den 25... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.