Gå till innehåll

Någon mer som kör med coralvu lampor??


wrang

Rekommenderade inlägg

Någon mer som kör med dessa lampor. Har fått hem 14.000Kelvins lampor men tycker att det ändå är ett halvbar sken.

Ser gulare ut än de jag hadde innan (BLV 10.000 K ) som också var 14000kelvin och ett vitt sken

Är det någon uppstarts tid för dessa att X timmar så har den brunnit klart och får sitt rätta sken?

Kör med 250 watt 14.000 K DE Bulbs

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

lite off topic::

jag ska ev köpa MH-armatur den 19:e. till denna tänkte jag ha en coralvue.

deras nya reeflux skulle ju vara den bästa om man vill ha ett vitt ljus. men med 10.000K* är det inte riktigt vad jag söker. personligen så söker jag nog 20.000 då den visualiserar ett större djup.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

450-13.jpg

här är en bild med coravue's reeflux på 10000K*.

det har beskrivits överallt som krit/krisp-vitt.

vad jag kan se så är resultatet en aning lila, men smaken är som baken, delad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undra vad min heter mer än bara Coralvue 250w 14000K om det är en reeflux

Kom på en sak att det hela kanske även beror på att min backtonature är lite gulare och man på nått sätt då tycker att ljuset känns gulare eller om det är calulerpan till vänster i karet som gör det.

Synvilla

Bild från just nu

lampor2_20050908.jpg

Har dock glömt att säga att jag inte kör med nått blått ljus alls förstunden skall komplettera senare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

coralvue finns i 4 varianter: 10K, 14K, 20K och REEFLUX[10K]

REEFLUX är precis nytt, bara veckor eller dagar.

jag tycker att du ska vara nöjd med din tank, det ser ju ut som om det är grunt vatten med stark sol, bet är jätte fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Citat från ett nyhetsbrev:

Den nya ReefLux lampan från Coralvue är en 10 000 Kelvin lampa med klart vit sken. Med denna lampa behöver du inte komplettera med aktinkt belysning för att slippa rött eller gult sken. Lampan har spektrumtoppar vid 452 nm, typiskt för 20 000 Kelvin lampor, 534 nm, 588 nm och 670 nm. Du får en god spridning av spekta som gör att ögat upplever ljuset som vitt. RefLux lampan är en äkta fullspektra lampa som stimulerar både tillväxt och färg hos koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har svårt att tro på att ljuset är så som det ser ut på bilden. Kamror brukar vara känsliga för blått. Om jag tar en bild på mitt kar så är ljuset mycket blåare än i verkligheten så då ánvänder jag automatisk färg i photoshop och då brukar men inte alltid bilden bli mer som i verkligheten.

Orginalbild.

450-014.jpg

Behandlad

behandlad9az.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undra vad min heter mer än bara Coralvue 250w 14000K om det är en reeflux

Kom på en sak att det hela kanske även beror på att min backtonature är lite gulare och man på nått sätt då tycker att ljuset känns gulare eller om det är calulerpan till vänster i karet som gör det.

Synvilla

Klart att det är din back to nature som förstör ljuset den är ju verkligen brun och då blir det klart gulare ljus i akvariet så ta väck den. Jag ger mig inte som du märker :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...